Husker dere den kunden med så usigelig god tid?
Vel, det har jo vært noen avtaler som plutselig ikke har passet, det har vært litt frustrasjon og det har vært fabuleringer om postoppkrav eller mms-er hvor undertegnede har presset seg inn i en viss bunad.
Men i dag, kl 10.37 ( syv minutter etter avtalt tid og stigende puls her) kom kunden.
Og kl 10.51 forsvant kunde & bunad ut døra.
Den passer! Insisterte bunadtilvirkeren med myndig røst og et intenst ønske om å avslutte kundeforholdet. Men hva skjer? Om svigermor kan ringe angående opplegg av en bunad?
Det har sin sjarm å ha hovedarbeidsplassen i eget hus. Det gir frihet og råderett over egen tid.
Men det hender man savner en kollega eller to, eller en disk å støtte seg til. For selv om de aller aller fleste kundene er hyggelige, høflige og stødige betalere, så er det den lille prosentdelen som skaper frustrasjon på systua. Og da hadde det vært godt å kunne stikke til lunsj akkurat når fru-smilende-men-illsint kom marsjerende inn, eller han med de lange underbuksene i ull skal prøve. Det er godt å ha en å fnise sammen med over symaskinene, en å være gretten sammen med når hun med jojo-vekta for n-te gang ikke passer i bunaden og antyder at det er deg det er noe gærnt med og ikke hennes egne vektsvingninger.
Og det hender man savner, når noen klager på prisen, å kunne si sorry, det har ledelsen bestemt.
( uten å gå nærmere inn på hvem som utgjør ledelsen av avdelingen)
Og forresten. Jeg var selvsagt ikke tøff nok til å si NEI, nei og atter nei til at svigermor skulle ringe. Faktura fikk hun med også...
Hahaha...må le litt altså! Får nå inderlig håpe kunden har vett til å betale i tide i hvert fall! Også er det jo ikke sikkert at svigermora er like ille. Hadde vært enda mer skeptisk om det var mora...;o)
SvarSlettOm ikke annet så kan dette bli en fin føljetong...Kunden er forøvrig like blid.
SlettSkulle si det samme som Camulen; det er jo ikke så ofte at svigermødre og svigerdøtre er like ... Lykke til!
SvarSlettEnig! Muligheten er jo selvsagt å ha svigermors bunad som gissel ( hvis den kommer da).
SlettÆrlig talt. Hadde ikke godtatt annet enn kontant betaling fra en til de grader upålitelig kunde. Hun visste jo at hun skulle hente et arbeide hun hadde bestilt. Tror at mannlige håndverkere er mye tøffere og tar redelighet som en selvfølge. Ville sett det bilverkstedet som hadde latt en ferdig reparert bil stå i et halbt år. Du skulle jo hatt betaling for lenge siden. Rentene løper---
SvarSlettJeg er helt enig. Problemet er at kunden ikke hadde med penger selv om jeg hadde sgat at det var ønskelig. Og der og da var jeg mest interessert i å bli kvitt litt skapfyll.
SlettArtig å lese om dine opplevelser på systua!
SvarSlettHåper denne kunden snart er ute av verden (i form at hun bruker litt raskere tid på å betale enn å hente bunaden).