søndag 7. november 2010

perler og stas


For noen uker siden bestilte Mor i Barndommens dal et par  pulsvarmere som skal være julegave til vevtanten. Fruen øynet håp om å bli kvitt dette paret, som har ligger usolgt på systua aldri så lenge. Dessverre ringte Mor her forleden, for å minne Fruen på bestillingen og samtidig minne om at nevnte tante har sluttet med bruk av alle fiolettnyanser. Derfor er det bare å tre perler, legge opp og strikke i vei, og ønske at man hadde fulgt litt mer med når det er snakk om farger...
Det går i underkant av et nøste garn til et par pulsvarmere, antall perler bestemmes av mønsteret man velger, altså er dette et prosjekt velgenet for slanking av garnlager. Dessverre er det ikke velegnet foran tv-en, ihvertfall ikke hvis man har det minste ønske om å følge med på skjermen. 

5 kommentarer:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett
  2. jammen, det er da minimalt interssant å se på den kassa likevel...Derfor satt jeg lørdagskveld og sydde på kjøkkenet. Vær litt stolt av det. ☺

    SvarSlett
  3. Anita: jeg sender deg en epost, og sletter kommentaren med adressen her. Og om noen tror Anita har lagt igjen en ekkel kommentar - FEIL.
    Elisabeth: Du er skikkelig flink:) Jeg sydde ikke i går, da satt jeg som en fiskepudding i sofaen etter 8 timer på loppis.

    SvarSlett
  4. Elisabeth, da var vi to på lørdag, for jeg sydde også :)

    Fru Storlien, Endelig har jeg gått løs på blusen igjen, og nå sitter den som støpt under bysten og i ryggen. Er ganske stolt. Gikk løs på den med maskintråklesting og tok den av og på, av og på, sprettet sømmer og satte nye nåler. Glad det ikke er et silkestoff... Mye som gjenstår enda. Skal blant annet tegne av slik at jeg har et tilpasset mønster. Vurderer også å sette inn en glidelås. Enn så lenge får jeg den av, men vet ikke helt hvordan det går når ermene kommer på.

    Og du, de hanskene var fine! Blir det Epla butikk snart?

    SvarSlett
  5. Mammaogmer: Så bra at du syr! Det blir nok ikke Eplabutikk ennå, men jeg tenker på det.

    SvarSlett