torsdag 4. november 2010

Liberty


Det strikkes for harde livet  ettersom garnlageret fremdeles har en altfor høy BMI. Eller YMI ( yarn mass index). Om ikke så altfor lenge skal nemlig Fruen styre sine grønne støvletter inn denne døren, mens Høvdingen er pent plassert på en eller annen pub ( ikke iført pub-til-pub-sko).
Det ryktes at Liberty har utvidet sin avdeling for Haberdashery, og man ser derfor lyst på livet, drømmer om henrivende julestoff og veldig, veldig lette garnnøster.
Det må tilføyes at Høvdingen var snartenkt da turen ble bestilt, han drar hjem en dag før sin kone som  får en hel dag på egenhånd i London, med kart, kort og kontanter. Vi er begge strålende fornøyde med ordningen...Det er også de søte små, de tror de får gave to ganger...

4 kommentarer:

  1. Jeg elsker Liberty. Nå er det et par år siden jeg var der sist, men tenker på de vakre tingene i den vakre bygningen ofte. Og drikker gjerne afternoon tea i kjelleren:-)

    Ønsker deg en fin fredag, Fru Storlien:-)

    SvarSlett
  2. -de har visst bra utvalg av parfyme der også...

    Leseverdig for fumeheads:
    http://parfumperrfum.wordpress.com/2010/06/30/perrfumpilgrimage-london-complete/

    Jeg vet ikke om byP rakk over Liberty også, men ellers var han innom det meste, tror jeg. Lenken jeg legger igjen er til den sist bloggposten i hans beretning om "pilgrimsreisen" til London hvor han tok den helt ut i noen dager. Fornøyelig :D

    God tur, for øvrig, det høres velsignet deilig ut.

    SvarSlett
  3. Åååååh! Skal du til London snart og på Liberty! Jeg er fryktelig misunnelig. Særlig fordi jeg i de siste dagene har tenkt veldig på Liberty stoffer, og har tenkt at jeg skal finne noe fint stoff fra Liberty som jeg kan sy bluser av. Rart, egentlig, at du er på vei dit snart, og at du skulle blogge om dette, nå som jeg er som mest Liberty syk.

    Jeg har faktisk sydd en kjole av Liberty stoff, da jeg var i tidlig tenårene. Stoffet var nydelig, men snittet på kjolen var helt upassende til min da blomstrende kropp. Jeg trenger, som du vet, mange "darts" (hva sier man på norsk igjen) for at det skal sitte pent. Ikke som mange før som nå, men likevel. Jeg skal spørre min mor, som tar vare på det meste av pent tøy, om hun vet hvor den kjolen er. Jeg tror den kan syes om til en henrivende kjole til datteren min.

    Ønsker deg en helt fantastisk tur til Liberty..eh..jeg mener London. Skulle gjerne ha deltatt på den.

    Har du forresten vært på Victoria and Albert museet? Jeg tror du skulle like det.

    SvarSlett
  4. Mammadamen: Det er en skattkiste av en butikk!
    BrittÅse: Haha, jeg skal innom parfymeavdelingen også. Den er så behagelig, ikke noe mas og sprayende damer som kommer klaprende mot deg. Skal inn og lese linken, parfyme er spennende!
    Mamma&mer:har du? Så moro!Jeg sydde om en kjole i LIbertystoff for en kund her forleden, så jeg håper moren din finner din - de er alltid fine de stoffene. Jeg gleder meg veldig, og nå har jeg faktisk sydd ganske mye de siste ukene av helt frivillige prosjekt så jeg skal bruke ekstra god tid blant stoffrulleene. jeg ble veldig inspirert på kurset:)Angående darts så antar jeg du mener snitt?
    Jeg liker godt V&A, det spørs om tiden strekker til denne gangen. jeg håper det, selv om de ikke har noen spesialutstillinger innen mote akkurat nå.

    SvarSlett