fredag 11. juni 2010

Noe å hanskes med



I gamle dager, da mor var ung brukte damer hatt og hansker.
Fruen bruker hansker for å dekke dårlig vedlikeholdte negler, fordi det er kaldt, eller fordi det passer til resten av antrekket. Noen ganger kan man også bruke hansker som absolutt ikke passer til resten av antrekket!
Oransje hansker som ble innkjøpt i Firenze for noen år tilbake passer til det meste, og hanskehandel i Italia anbefales. Dette er en høytidelig affære, med albuen på fløyelspute og måling og prøving. Fruens små og kvadratiske hender var en utfordring og årsak til rask plapring på italiensk samt heftig romstering i skuffer og skap, men hansker ble det. I ettertid innser man jo at det kunne vært lurt å kjøpe de rosa også.



2 kommentarer:

  1. fine!
    Italia er tingen gitt (noterer bak øret nok en ting som er bra med italia). Jeg har brukt litt fine hansker tidligere, men det blir jo mest fordi det er praktisk, altså vinter. Men jeg bruker hatt, det er litt samme gaten, og da burde man vel egentlig ha hansker til, eller hva? (oki, så bruker jeg hatt fordi det er praktisk, lysømfintlig, men jeg kan jo late som om jeg Bare bruker som ren stil-ting?)

    SvarSlett
  2. hatt er også sterkt undervurdert. jeg jakter på ultimat solhatt for tiden, men er såpass lav at det er vanskelig å ha noe med størrelse på. Og angående Italia, her samles det på gode grunner for ny Italiareise!

    SvarSlett