mandag 7. juni 2010

Kaffe og kjøpeblomster


De arme stakkars blomstene vi har i hagen skal få stå. Neste år har de forhåpentligvis formert seg nok til at man kan plukke med noen inn, men inntil den tid har vi kjøpeblomster inne og drikker kaffe ute mens vi ser på det vi har plantet og planlegger hva mer vi skal plante.
Høvdingen tenker praktisk; skjerme for innsyn og støy.
Fruen tenker også praktisk; farger som er pene mot huset og hunden.
Selv om gule og oransje blomster er fine inne er de ikke fine ute, ihvertfall ikke i vår hage.

5 kommentarer:

  1. Det er noe med fargene oransje og gult. Jeg prøver å venne meg til dem - ute. ;)

    SvarSlett
  2. Hei, jeg har også litt sånn at jeg ikke vil ha for mye gule blomster. Men nå syns jeg det er slik at det ofte er de gule som kommer først om våren, og som også trives veldig godt i vår hage. Men har et bedd hvor det ikke skal være noe gult.

    Koselig blomsterbukett du har fått :-)

    Masse hilsen Turid

    SvarSlett
  3. Matche med hunden! Den var ny. ☺ Jeg er opptatt av å matche blomstene med husfargen jeg også. Så med vårt oransje hus er rosa og tildels røde blomster bannlyst.

    SvarSlett
  4. Å, det er så moro! Rusle (eller sitte) i hagen og planlegge og tenke ut hva som skal bli bra. Se på farger og proporsjoner og blomstringstider. Jeg er opptatt av fargene, men også av variasjonen og frodighet, at det er noe som er "på høyden" (blomstrer for eksempel) til enhver tid. Skjerming mot vei og forsåvidt mot naboene også for å innrømme det... - er også ganske høyt på lista. Liker at hagen er "vår" - et rom, med mange varierte rom innenfor. Kos deg!!

    SvarSlett
  5. Anita: Bra i klær, og som snittblomster inne.
    Turid: Ahem, det er et ganske gammelt bilde.... Kanskje det stemmer at de gule blomstene kommer tidlig? Men nei, huff og huff. Unngås så lenge som mulig.
    Elisabeth: Hunden er viktig! Nå e rhun jo svart og hvit og sånn sett ganske enkel! Vi har lyselysegult hus, og kan ha det meste. Jeg holder meg i første omgang til blålilla nyanser, med litt råsa her og der.
    underveis: ja, det der prøver jeg å ha i bakhodet slik at ikke alt er avblomstret 1,juni, eller at alt blomstrer som besatt i siste del av juli når ingen er hjemme. Ikke lett...

    SvarSlett