lørdag 12. juni 2010

Hva er lykke?


Ja, hva er lykke? Det finnes ingen fasit på dette, og det som kan være ren og skjær lykke den ene dagen kan fortone seg som den svarteste ulykke neste dag. For eksempel kan lyden av lekende barn være fantastisk og inspirerende en dag med lite jobb, mens den samme lyden forvandler Fruen til en frådende furie på dager der arbeidsmengden er stor. 

Siden Fruen ikke alltid er like sikker på hva hun definerer som lykke, har hun hatt stor glede av Mammadamens fantastiske lykketips, og hun har også vært blant de heldige som har fått sitt helt egne lykketips.Det aller beste med disse lykketipsene er at de oppfordrer oss til å stoppe opp i hverdagen, tenke oss om og sette pris på det vi har. Her er det ingen tabloide løsninger om vekttap, nye vesker eller sesongens lipglosser, her handler det om hverdagslykke.  

 Nå kommer disse tipsene i bokform, og vet dere; den boken har Fruen fryktelig lyst på! Tre bøker deles ut til lesere, og vi melder herved vår ukuelige optimisme og håper at vi for en gangs skyld kan vinne noe. Det ville også vært lykke!

For lystige Laika ville svaret vært enkelt om hun ble bedt om å definere lykke; sove på silkepute i sofaen uten å bli jaget vekk etter at Fruen har tatt bilde, menneskemat i eget fat og full bevegelsesfrihet. 

4 kommentarer:

  1. Hehe! Ja, for de firbeinte er det lettere å definere lykken, kan det virke som!

    Må si jeg syntes den boka virker veldig fin, jeg også...selv om jeg akkurat har laget et innlegg om at jeg er lei "tenk positivt" og "lykketips" Men mammadamen er veldig flink! Bildene er ah! bare så hærlige...og som du sier lykketipsene er gratis...ikke kjøpe ditt og datt...bare stoppe opp og kjenne etter. Det er jeg selvfølgelig veldig for. Kanskje jeg må ha den boka jeg også, hihi!Ønske ønske...

    SvarSlett
  2. Så fin du har blitt! :) Eller ... bloggen, da ;) Klem!

    SvarSlett
  3. Det var fint skrevet:-) Og takk for lenking. Håper du har en strålende lykkelig dag, Fru Storlien! Ser ut som Laika koser seg på silkeputa!

    SvarSlett
  4. Hvorfor ikke: jeg er også lei av dette evige jaget etter lykke, siden dette er så personlig og avhengig av "hvor man er i livet". Noen fasit finnes ikke.
    Embla: Den ble kanskje litt vel blå?
    Mammadamen: Takk:) jeg håper og håper!

    SvarSlett