søndag 20. juni 2010

Av bitter erfaring

Fruen har tidligere kommet med et og annet tips for å få hverdagen til å gå i hop uten altfor mye angst og beven. Dagens tips er fra noen år tilbake og fra den tid da  man selv var en ungsprett i trettiårene.
Siden man ikke er like pertentlig som sin mor hender det at nyvaskede klær blir liggende et minutt eller to før det legges pent sammen og ryddes bort. Det hadde skjedd denne dagen, og da Fruen kom inn på soverommet for å rydde unna klesberget traff hun sin lille datter iført fullt sjørøver-kostyme, komplett med sabel og øyelapp, og særdeles klar for karneval.
Øyelappen var ny for mor, og naturlig nok spør man da barnet hvor den kommer fra. Den kom fra klesberget, og hadde opprinnelig vært i bruk noe lenger ned enn over øynene.
Moralen er ; unngå undertøy av den sorten som kan brukes som øyelapper.Om du fremdeles sverger til intimiteter som minner om tanntråd, sjekk barnas kostyme før de leveres i barnehage. Og selvsagt, ikke la klesvasken ligge, rydd den vekk.

5 kommentarer:

  1. Jeg synes jeg ser det...
    Godt du fikk avverget den der da, det måtte ha vært 10 reiser værre å hente barnet i barnehagen med en sånn lapp for øyet.
    Jeg for min del kan nevne at Lillebror E og 2 tremenninger for noen år siden ble funnet med 2 esker tamponger nedsunket i bringebærsaft - de "laget TE", ikke ett av mine stolteste øyeblikk!
    Ellers har jeg oppdatert meg på bloggen din, jeg har jo ikke vært her på en stund, grunnet manglende internett.Flott ring, Flott stoff og joda kuer og høner og bondegårds bursta`kan være svært så eksotisk.

    SvarSlett
  2. Hehe, den kunne blitt kinkig den ja :)
    Koselig blogg du har, fant deg på Flinke Pike, hos Embla:)

    SvarSlett
  3. Herlig! *fniser for meg sjøl her jeg sitter*

    SvarSlett
  4. Det er jo morro i ettertid!
    HKH: Så godt å ha deg tilbake:)

    SvarSlett