tirsdag 8. juni 2010

Muffinsmysteriet

Noen i familien er fremdeles i den alder hvor det å fylle år er gjeve saker som man ser frem til med nedtelling siste sytti dager, forventning om gaveskred og ingen bekymringer overhodet for livets forgjengelighet. Husets yngste tobente feirer med liv og lyst, og Fruen har tilbrakt store deler av dagen på kjøkkenet mens oppskrifter ganges opp og man lurer på hvor mange muffins en viss mengde barn er i stand til å spise? I tillegg håper man det finnes flere barn enn ens egne søte små som synes grønn glasur er delikat og innbydende...

4 kommentarer:

  1. Barn er i stand til å legge i seg utrolige mengder muffins. Og her hjemme ligger vi ikke langt etter vi voksne heller ;)
    Til lykke med jubilanten :))

    SvarSlett
  2. Grønn og rosa glasur pleier å passe de fleste!! Jo mer glorete, desto bedre.

    SvarSlett
  3. Mmm, muffins - uansett glasur! - er en god ting! Jeg blir heller ikke for gammel til skikkelig bursdagsfeiring, altså, selv om årene går ... :) Beklageligvis har jeg flytta så mye rundt om at de fleste vennene mine bor på andre kanter i landet! Men neste år skal jeg huske din villighet til muffinslaging, ønske meg syvmilsstøvler og komme til deg ;) Lykke til og gratulerer med dagen! :) Klem på deg!

    SvarSlett
  4. Siw Aina: hehe, vi er ikke utpreget beskjedne i matveien vi heller.
    Underveis: Enig,at E-ene står i kø er alltid populært.
    Embla:Takk! Trekk gjerne på sjumilsstøvlene og kom på muffinsfest:)

    SvarSlett