onsdag 9. september 2009

Når musikk blir dårlig

Huff. Fruen har nettopp hørt Nazareth jamre Love Hurts, og som i en film ble man plutselig forflyttet tyve år tilbake i tid til en sliten bil med Wunderbaum og kassettspiller. Det er vinter, høye brøytekanter og sjåføren er lett folkestygg og drømmer om mange barn i køyesenger. Forholdet var dødfødt... På et eller annet tidspunkt har enkelte av åttitallets slagere gått over til å bli jammers minde, og skaper irritert frustrasjon når de spilles. Andre jamresanger er Glenn Medeiros "Nothing's gonna change my love for you", T'Pau "China in your hands" og kvalmebølger over alle kvalmebølger - Elvis/ Trond Granlund "Suspicious mind". Har dere noen kvalmende jamresanger dere kan bidra med, så Fruen får Nazareth vekk fra hjernen? Vær så snill!
Hva som helst, bortsett fra Michael learns to rock "The actor"...

5 kommentarer:

  1. Søren at du måtte skrive I`m not an actor på slutten der da - ellers hadde nemlig det vært en av mine bidrag..
    Hmmm, oki prinsessen slår til med:

    Bombadilla life, den ødela hele sommer`n -89 for min del.
    Dernest har vi den fæle svenske gruppen Army of lovers med låta crucified, den får det til å gå kalt nedover ryggen på meg...
    Sist men slettes ikke minst må jeg nevne at jeg elsket White lion med baladen when the children cry! Den fenger ikke like godt i dag som den gangen man danset sakte på fjortis disko med stort håp om å få klina med den kjekkeste gutten i ungdomsklubben!Men om ikke annet oppsummerer den til dels undomstiden...

    SvarSlett
  2. Hihi, hvor tar du det fra? Kommer ikke på noen jeg, men det beror nok heller på dårlig hukommelse enn dårlige erfaringer (man har jo hatt noen "uheldige" episoder opp igjennom.....;-)

    SvarSlett
  3. Jeg har jobbet på Sogn vgs noen år (design og tekstil). Jeg har noen prosjekter på gang der innimellom. Jeg blir liksom aldri ferdig med Sogn. Jeg likte meg veldig godt der: )

    SvarSlett
  4. FR David: Words don't come easy - pjuk! Side om side med Ebony and Ivory. Vi har ein samle-cd Med stevie wonder, og eg skippar alltid den songen. Ein gong gløymde eg å skippe, og han i baksetet sa: Mamma, den sangen må vi hoppe over, den ække no fin! :D Godt oppdregen...

    SvarSlett
  5. HKH: Bombadilla life er også grusom! svenskene var så grusomme å se på at jeg knapt nok husker musikken.
    Husmorvikaren: Det ble kjørt en del bil i Barndommens dal i ungdomstiden og da var musikk viktig.
    velkommen...:Sogn er en fin skole, tok noe yrkesteori der for herrens mange år siden.
    Alt godt: Flinke gutten! I just called to say I love you er i samme kategori etter min mening!

    SvarSlett