fredag 25. september 2009

Lakris? Nei takk, ikke i dag

Det hender man må etterlate små hunder ubevoktet i tidsrom på opptil flere minutter. Da kan saker og ting skje og hunden kan få nattsvart samvittighet. Dette erfarte Fruen i kveld, igjen, men vi velger å se lyst på det og holder fokus på følgende innfallsvinkler:
- Lystige Laika klarte å invadere Fruens fine veske uten å sette varige spor. Der andre er netthendte er hun nettkjeftet.
- Lystige Laika liker ikke lakris. Det må dog nevnes at hun smakte på samtlige tolv biter, opptil flere ganger.
- Det er fremdeles effektivt å snakke som sterke Adolf når hun fortjener kjeft.
Do schtygga schtygga honden er forunderlig nok verre enn alt annet Fruen kan si til henne. Posthum takk til Astrid Lindgren overrekkes herved.

4 kommentarer:

  1. Nettkjeftet - den var fin!
    Jeg har urokråker på 4-bein jeg også. De er katter, men gjør forunderlig mye rart.
    Dyr hører klart forskjell på hva som kommer ut av munnen på en SELV OM det er i samme stemmeleie som noe annet en sier.
    Feks. kan jeg si: tssse tssse ut i rommet og den eneste som dukker opp er Lillepus. Sier jeg pssss psss pssss pssss er det Ronja og Ludvig som kommer trippende.
    Mens det andre dråget bare liggerder å ser dumt på meg, for det er ikke han jeg snakker til!

    SvarSlett
  2. Daakars bofsen! Hahahaha, de er så søte når de sitter sånn og snakker med ørene :D

    SvarSlett
  3. Det er klart man må smake på alle bitene! Brått kunne jo en av dem smakt godt vel... =o)

    SvarSlett
  4. HKH: De skjønner helt klart ganske mye. Laika blir sur når jeg sier tur, for det minner om bur. tisse er mer stas.
    Hagen: De er det! Ikke akkurat pokerfjes på disse dyrene.
    Neglecta: Enig , det kunne jo vært allsmakbønner.

    SvarSlett