onsdag 2. september 2009

Fagbøker og annen moro

Det er visse fordeler ved å være håndverker . Man kan gå til anskaffelse av et assortert utvalg håndarbeidsbøker og kalle det faglitteratur. I samme kategori kommer også bøker om mote, tekstiler, kunst og historie. For å få ekstra påfyll bør man lese selvbiografier av kjente,velkledde mennesker, eller mer eller mindre troverdige biografier om kjente, velkledde mennesker.
Her for leden kommenterte en venninne Fruens leseglede, og lurte på hva hun leser nå. Skulle vi nevne De elendige av Victor Hugo som akkurat er utlest, eller trå til med det som ligger på nattbordet. Vi gikk for den siste løsningen, og innrømmet glatt av for tiden leses Hjertet har sine grunner, selvbiografien til Hertuginnen av Windsor. Om den anbefales? Nja, jo, kanskje. Vi kan vel slå fast at det finnes bedre litteratur, men historien er fascinerende.

7 kommentarer:

  1. Jeg skulle ønske at jeg kunne gjemme meg bak: Det er viktig for faget mitt! Når jeg ser en hobby bok eller lign. jeg har lyst på, og det er jo rett som det er..

    SvarSlett
  2. Med 11 år innen finans kan du jo tenke deg hvordan min boksamling hadde sett ut?.... Puuhh, glad jeg er ferdig med kalkyler og budsjetter. Matoppskrifter og interiør er mye morsommere. Og om man skal kalle seg husmorvikar må man jo ha litt relevant litteratur?

    SvarSlett
  3. Og fruen husker selvsagt å trekke av det hun kan av faglitteratur i regnskapet sitt? :-)

    SvarSlett
  4. HKH: Du kan jo tenke at dette er noe du kan ha hygge av sammen med pasientene - kanskje skjøgen er en habil strikker f.eks?
    Husmorvikaren: Au - det høres ut som opptenningsved for meg!
    Mykstart: Noe av det ja. I tillegg hadde jeg romslig lærebokstipend da jeg var lærling, det kokm godt med.

    SvarSlett
  5. Husmorvikaren: Jeg mente den første delen altså -som husmorvikar har du jo et hav av emner å fordype deg i:)

    SvarSlett
  6. Ja se det hadde vært noe!
    Bare synd at "sjøgen" er så kav dement at hun ikke lenger vet hva strikkepinner er.
    Det går bare i baby dukker der..

    SvarSlett
  7. Si i fra dersom du kommer over en grunnbok i de enkleste teknikkene som kan forstås av oss kløner!! Ellers fikk jeg lyst til å lese om hertuginna, jeg!!

    SvarSlett