tirsdag 18. oktober 2011

dagens tips

Fruen prøver en gang i blant å bidra med gode tips for å gjøre livet og hverdagen lysere, under kategorien hjelp i hverdagen. Her har man blant annet kommet inn på viktigheten av å kontrollere hetter i hettegensere hvis man er av de som tørker klær i tørketrommel ettersom enkelte småplagg har en tendens til å feste seg der og løsne litt utpå dagen, og man har kommet inn på utsagn det ikke er lurt hverken å starte eller avslutte en samtale med.
Dagens tips er til de av dere som ved forkjølelse synes det er helt ok å gå til sengs iført nuppete superundertøy i farge himmelblå.
For om du gjør dette, og våkner neste morgen og kjenner at det er behov for en hjemmedag og samtidig ser at det regner som bare rakkern ute og det søte lille barnet ytrer ønske om å bli kjørt på skolen, skift klær.
Det kan fremstå som fristende og lettvint å trekke en slaskete ulljakke utenpå det himmelblå og belage seg på en kjapp kjøretur til og fra skolen.
Men om du gjør dette, vær isåfall sikker på at det
1. Ikke er kontroll av fører- og vognkort på din vei
2. Ikke er et brennende behov for å fylle bensin.
3. Ikke er turdag på skolen og barnet plutselig mangler et eller annet vitalt for å få dagen til å bli sånn noenlunde anstendig.
Det finnes nemlig en urettferdighet i livet av den sorten som gjør at jo verre du ser ut jo sikrere er det at du vil treffe kjentfolk og kunder med en gang du beveger deg ut av hjemmets lune rede.

6 kommentarer:

  1. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  2. Er litt spent på hvilket av alternativene som inntraff.

    SvarSlett
  3. haha uffåhuff, det skjer med meg HVER gang.. Jo verre jeg ser ut, jo flere kjentsfolk møter jeg på. Og ikke bare bekjente fra nåtiden, men gjerne folk jeg ikke har sett på mange år..
    Haha nesten så jeg blir litt skuffa de gangene jeg har ordnet meg fint til, og ikke møter på noen.

    Sånn kan det gå.


    Fin dag til deg :)

    Ps. Jeg rokker også nuppete super undertøy til sengs, marineblått ;)

    SvarSlett
  4. Haha. Dette lyder kjempekjent. dessverre.

    SvarSlett
  5. Nææææ, går ikke utafor uten mascara en gang!

    SvarSlett
  6. Åshild:Kunde på bensinstasjon
    Med et lekent sinn: Haha, ja akkurat sånn er det!
    Trine: Du også? Kanskje dette er noe alle gjør, men som vi helst ikke snakker om? jeg skal ihvertfall ikke bringe temaet på bane ved neste prøving...
    Elisabeth: Superkvinne!

    SvarSlett