søndag 24. oktober 2010

For en gangs skyld selvsydd


Det skrives mye om søm og syglede her. Så kanskje det er på tide å gjøre noe med dette selv, ikke bare oppmuntre alle andre til å svinge seg rundt og sy av hjertens lyst?
Som sagt så gjort, ved hjelp av et mønster fra det glade syttitall, saueskinnsaktig stoff som har overvintret noen sesonger og et par hekter fra fjorårets Londontur ble det jakke til Queenie.


Sånn i ettertid kan man jo undres på hvorfor det ble kjøpt to hektesett, det mangler liksom ett...
Forhåpentligvis er butikken fremdeles der om tre uker, og om dette settet er utsolgt kan man jo alltids kjøpe et annet og flytte det som nå er øverst lenger ned.
Og skjørtet som ble klippet sist helg, det ligger fremdeles på systua med strategiske knappenåler. Av en eller annen årsak er det lettere å få arbeidsro når de søte små selv har utbytte av tiden mor bruker bak symaskinen.

6 kommentarer:

  1. Å, så flott! Herlige farger!

    SvarSlett
  2. LEKKER!!!! Jeg har forresten sydd en ny pose i ettermiddag, brukte litt kortere tid denne gangen, he he. Og Trollet kom hjem mens jeg holdt på og ropte "YES!". Sånt gir en jo lyst til å fortsette å sy.

    SvarSlett
  3. Å den var kjempefin! Utrolig flott å kunne sy egne klær! Skulle ønske jeg kunne ha tålmodighet til syprosjekter, men man har vel hver sine talenter. He he! Takk for hyggelig kommentar på bloggen min!

    ha en fin uke!

    SvarSlett
  4. Waoh! Den var kul, herlig stoff! Forstår at du fikk arbeidsro til å sy den;) Kan tenke meg venninne er misunnelige, tenk å ha en mamma som kan "trylle" da!!!

    SvarSlett
  5. Pia: Takk:)
    Eilsabeth: jeg har også sydd pose! Så nå venter frøka på sin, ettersom det er bloooodig urettferdig at storebror har og ikke hun...
    Eirin:Alle har sine talenter, og noe de liker/ikke like rå gjøre!
    Torunn: Stoff&stil, minst tre år gammelt! Arbeidsroen var sjokkerende, skulle ønske det var like lett når jeg faktisk jobber også.

    SvarSlett
  6. ååå, så fint stoff!
    Sånn jakke vil jeg gjerne hatt gitt :D

    SvarSlett