torsdag 14. september 2017

Leseutfordring 2017: statusoppdatering




1. En bestselger fra 2016 - Og hver morgen våkner jeg av Marita Hansen 
2. En bok med et navn som tittel - An-Magritt av Johan Falkberget
3. En bok med rødt omslag - Desiree av Annemarie Selinko
4. En bok skrevet før 1900 - Forraadt av Amalie Skram
5. En bok skrevet før 2000. Her har jeg tatt meg til rette. Jeg har byttet kategori og opprettet Biografi og valgt Dynastiet Romanov av Simon Sebag Montefiori
6. En bok med handling fra et sted du ønsker å besøke - De fortapte spillemenn av Vilhelm Heinesen
7. En bok med tall i tittelen - DE tre musketerer av Alexandre Dumas
8. En bok på mer enn 600 sider - The winds of winter av George R.R. Martin
9. En bok som er skrevet av en Nobelprisvinner  - Markens Grøde av Knut Hamsun
10. En bok som er oversatt fra et språk du ikke kan- Mi briljante venninne av Elena Ferrante
11. En bok som kun har ett ord i tittelen - Dadland av Keggie Carew
12. En bok som ble publisert den året du ble født - Gjøkeredet av Dale Wasserman

Hmmm, denne har jeg ikke gjort så mye med i sommer. Men nå altså, nå skal det leses.

Jeg har en følelse av av nummer åtte må endres, det virker som om den godeste Mr. Martin fremdeles finpusser detaljer. Heldigvis kom Ken Follett ut med ny bok om katedralen i Kingsbridge, jeg tror den overtar for sommervindene.
Og så angrer jeg litt på De fortapte spillemenn. For tiden har jeg ikke det minste lyst til å reise til forblåste øyer. Jeg har lyst til å sitte på en fortauskafe i høstsol, drikke kaffe og ha på meg lebestift og nye sko. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar