tirsdag 20. oktober 2009

Om å vaske bak skap

Man kjenner mennesker i nær omkrets som har atskillig større behov for rundvask av hus enn hva Fruen har. Noen mennesker insisterer på å vaske klesskap før konfirmasjoner, og kan være villige til å demontere kjøkkenet for å renske opp bak komfyr i anledning barnedåp.
Fruen har , etter flere års erfaring som stuepike og mor innsett at det smarteste kan være å overflatebehandle hjemmet før innrykk av barn og heller ta dybderengjøringen etterpå.
I går lærte man at en mellomting kan være lurt. Og om man ikke rekker det, ha klesbørsten innen rekkevidde. Queenies klasse har startet opp vennegrupper - fire-fem unger bytter på å være med hverandre hjem. De gjør lekser, spiser og leker. Alt var vel, helt til de søte små fikk et akutt behov for å leke gjemsel. Selvsagt måtte den fleecekledde klemme seg inn under foreldresengen. Det var klart for alle og en hver at akkurat der hadde ikke mor i huset moppet spesielt heftig før ankomst andreklassinger...
På den annen side - man skjønner plutselig inspirasjonen bak microfiberklutene!

4 kommentarer:

  1. Haha, det var nok inspirasjonen ja. Kjenner meg forøvrig veldig godt igjen. Tenk- når jeg tittet inn her idag var det to nye innlegg - herlig! Anne

    SvarSlett
  2. Noen dager er jeg ekstra inspirert til å blogge, selv om det sikkert er mye annet og mer matnyttig jeg kunne gjort!

    SvarSlett
  3. Ååå hvor man kjenner seg igjen, da gitt. Jeg har også et noget ambivalent forhold til at ungene er særdeles opptatt av å leke gjemsel for tiden - særlig om de skal gjøre det med sine venner, her hjemme.

    Og når det er sagt; Jeg kjenner meg godt igjen i ditt svar på kommentaren her også jeg - burde virkelig gjort mye annet matnyttig, men noen ganger er vinner bloggen uansett. Akk ja.

    SvarSlett
  4. AstridVU: Mye morsommere å blogge enn å vaske!

    SvarSlett