søndag 28. februar 2010

tiddelibom og skivebom



Snømengden er variabel her i distriktet. Den vinteren man var hjemme med mini-Queenie falt det snø fra begynnelsen av oktober til slutten av april. Deretter var det noen år med mer normale forhold, mens det forrige vinter ble satt nye rekorder i snømåking igjen. Naboene som kom flyttende i januar i fjor var betenkt, vel hadde de hørt at bygda er et snøhøl men dette hadde de ikke ventet seg. Hyggelige som vi er, forsikret vi på tro og ære at dette var unntaket. Vanligvis dekker ikke snøen syriner og søppelkasser.
Nå er de akkurat hjemkommet etter tre uker på sydlige breddegrader, og Fruen føler blikkene deres i nakken hver gang de er ute med snøskuffe - haha, hvert sjette år du liksom...
Her snør det, morgen, middag og kveld. Søppelkassene forsvant for flere uker siden, syrinene og fjorårets nye eiketrær står som skrantne strå inni snøfonnene og lystige Laika spretter som en hare for å komme seg opp til utsiktspunkt nummer en.
Nå vil vi ha vår! Lave sko og råtten snø, fregneneser og utekaffe, hestehov og tynne hansker!

4 kommentarer:

  1. Hehehehe :) Jaa! Småsko og utekaffe og hestehov - ja til alt! Her er vi vante med at våren lar vente på seg litt .. men jeg gleder meg, jeg også! Klem!

    SvarSlett
  2. Tror vi må vente lenge på den våren i år. Jeg har lovet minstejenta at påskeliljene vi plantet i høst skal komme til bursdagen hennes 6. april. Det tror jeg skal holde hardt. Jeg har nemlig målt snøhaugene i hagen til å nærme seg 180 cm!!

    SvarSlett
  3. Jeg tror også at små skoene og hestehoven lat vente på seg.
    Hos meg(vestfold)kan det se ut som om snøen vil komme til å ligge til laaangt ut i mai m ikke så lenge som til Juni. Tror aldri det har vært så ille i hele min levetid iallfall.

    SvarSlett
  4. Embla: Den råtne snøen er det ikke så viktig med, men den hører med likevel. Klem!
    HH: Plastpåskeliljer i snøen?
    HKH: Mye snø i Vestfold også, har apssert gjennom noen ganger de siste ukene. Uvant mye. Sikkert bra for bøndene...

    SvarSlett