fredag 5. februar 2010

om melkespann og annen moro



Det er hyggelig å få blomster, og ekstra hyggelig er det når man får blomster som passer i noen av hjemmets vaser.Denne kombinasjonen er ikke like lett bestandig, og da er det godt å ha mormors lille melkespann å ty til. Det har fulgt Fruen på tyttebærturer siden tidlig barndom, men gjør nå nytten som blomstervase.
Slik liker vi å ha det, nytt og gammelt i broket blanding.
Akkurat nå føler Fruen seg ganske gammel, denne uken har man i tillegg til å fylle førti satt i gang årets kurssesong. Den blir omtrent som i høst, med to kveldskurs og noen helgekurs. Her skal syglede og bunadkunnskap formidles! Med tanke på dette, håper man innstendig at dagens influensalignende tilstand er et kortvarig fenomen...

5 kommentarer:

  1. Nydelig med tulipaner i et gammelt melkespann. God helg:-)

    SvarSlett
  2. Auda! ..god bedring! :) Tulipanene er nydelige i melkespannet. Så koselig at det er noe du har hatt med deg så lenge. Jeg kan forsikre Fruen om at hun er langt fra gammel, til tross for følelsen og tallene. Deg har jeg fulgt nå såpass lenge at jeg kan si det ikke stemmer :) også syntes jeg du er driftig flink!
    Varm klem :)

    SvarSlett
  3. Heisann og gratulerer med dagen som har vært :-) Jeg vil gjerne gå på mer kurs, det var artig sist... Nå vet jeg jo hva slags greier jeg skal ta med!

    God bedring og god helg :-)

    SvarSlett
  4. jeg kjenner det jeg også.Det gjør vondt bak i halsen og inni det ene øret.Hodet kjennes tungt.Noe er på gang....Det er vel ikke du som har smittet meg....?

    SvarSlett
  5. Eirin: Takk! Det er tulipanvase nummer en her i huset!
    Embla: Takk! Du er flink du også!
    Ragna: Jakke? Det blir re-designkurs igjen til høsten.
    Anonym: Det spørs jo hvem du er det da?

    SvarSlett