tirsdag 15. desember 2015

Fru Storliens adventskalender, pepperkaker


Å finne frem pepperkakeformene er like stor stas hvert år. Legge til de som har blitt kjøpt i løpet av året, mimre om tidligere års favoritter og kanskje legge bort noen vi har vokst veldig fra.

Når det kommer til pepperkaker er jeg svært tradisjonell - der duger ene og alene oppskriften jeg selv vokste opp med. Det kan godt hende det finne andre, og nesten like gode, oppskrifter, men de smaker ikke jul på den riktige måten.

Det er litt fint dette, at vi har våre egne smaker og lukter som frembringer minner.
Akkurat nå er jeg forsåvidt helt i det blå, for jeg startet dagen med tett nese og kløende ører
 er det forresten noen andre som klør i ørene når de får allergi?
Jeg er litt usikker på hva jeg er allergisk mot, men mistenker sviblene som i kjent stil blomster noe voldsomt på kjøkkenbordet. 


3 kommentarer:

  1. Du har vel ikke allerede smakt på julemarsipanen ........
    Mandler frembringer kløe i mine ører.
    Berit

    SvarSlett
  2. Jeg klør i ørene av mandler og nøtter og steinfrukt :)

    SvarSlett
  3. Oppskriftene fra barndommen er de eneste som duger til jul.

    SvarSlett