onsdag 16. desember 2015

Fru Storliens adventskalender, brente mandler


På søndag laget jeg brente mandler. Rettelse, jeg brente mandler. Selvsagt er det ikke min feil... jeg brukte en oppskrift i en kokebok og innerst inne vet jeg at denne ikke stemmer.Jeg har brukt den før og det er for mye av det ene og for lite av det andre, eller omvendt. Så nå har jeg satt et stort kryss over denne oppskriften og baseres meg heller på oppskrift fra en blogg med kommentarfelt.
Jeg må bare få fatt i flere mandler ettersom det sist jeg var i butikken(e) var kjemisk fritt for mandler.


Bilde fra fjorårets produksjon. Årets mandler er mindre dekorative

Hva jeg gjør med de brente mandlene? De har jeg tenkt å hakke opp. En del skal brukes i hjemmelaget krokanis, resten kan brukes som strø på kaker - de er ikke brent til det uspiselige.



1 kommentar:

  1. Jeg skoldet mandlene i mange år inntil jeg innså at det var helt feil. Mer mandler står på min liste. De jeg hadde er blitt til kransekakestenger.

    SvarSlett