søndag 20. september 2015

Tipp topp labben opp


OMG, jeg må bare si det! Dette har vært en alle tiders helg altså!

Aller først vil jeg gjerne si at dette med alder bare er tall. Jeg føler meg nøyaktig like frisk og fjong som da jeg første gang ble båret over dørstokken og inn i dette huset. 

Men helgen altså. Gnagebein! Gummihylegris! Ny seng! Kooooz! Bursdagskjøttkake! 


           

  

  

  

Nesten for mye fart og spenning for en liten hund...

Ja, faktisk så ble det litt for mye for meg og jeg kastet opp i gangen. Og matmor var såååå fornøyd! For dere vet kanskje at jeg har gnagd i meg en del sko opp gjennom årene? Dere vet  kanskje også at jeg har favorisert lettere fordøyelige varianter med sløyfer, blomster og annen pynt? 
Altså slike sko som matmor liker...
Denne gangen derimot trengte jeg ikke noen halvåpen pensko. Nei, her gjaldt det å finne et sted å skjule elendigheten. Og der dere, der stod Høvdingens tøfler. Akkurat passe høye, akkurat passe tette.  
I dag er jeg på tur, på besøk sammen med Woody, Queenie og Høvdingen. Jammen bra de tok meg med, for det ryktes at matmor hadde satt av to timer til å nappe meg fra ende til annen. Fytterakkern, det er bare grusomt. Tenk dere selv; en hånd holder deg i en skrustikke mens den andre napper, napper, napper. Og ikke bare på oversiden nei. Her snakker vi overalt, til og med på kroppens mest følsomme steder. Nei, mye bedre å være på besøk, ligge liten og lekker under et stuebord og håpe på dalende druer og fallende fyrstekake. Yummi. 

Og så dere, jeg vil gratulere bestisen min, Loke, med dagen også. Og hvis du har lyst til å leke så er  jeg klar som et egg. Men ikke så klar som forrige uke, da jeg hadde husarrest grunnet løpetid...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar