fredag 4. september 2015

dagens tips; istedenfor fingerbøl

        

    

Noe av det aller beste med å holde kurs er at jeg stadig lærer noe nytt. Jeg møter mennesker med andre kunnskaper, annet arbeidsredskap og andre faglige vinklinger og har dermed mange gylne muligheter til å tilegne meg ny kunnskap.
Eller som i helgen - nytt utstyr. Jeg holder kurs i butikken Sy- og strikkedilla i Moss, og der kom jeg over disse erstatningene for fingerbøl. Jeg har i alle år, med et åpent sinn og klamme fingertupper prøvd å bli venn med fingerbøl. Siden det aldri utviklet seg til noe vakkert vennskap prøvde jeg med syrunger. Det ble et bekjentskap av typen man nikker vagt til på gata.
Siden jeg ofte syr i tykke stoff, eller bruker sånne tynne nåler som bare smetter inn under huden på deg blir det ofte såre fingertupper, træler og sår.
Jeg var derfor særdeles villig til å ta i bruk ThimblePads.

Resultat:
Jeg har sydd med de ( eller den, ettersom de er omtrent umulige å slite ut ) i en uke og ja. hurra jeg har fått en venn for livet! De sitter på plass, de beskytter og de lar fingrene mine puste.
Eneste aber er at de kan minne om vorteplaster. Men kjære vene, heller det enn fillete fingre.

Og dere, jeg skal dit igjen på søndag. da skal jeg kjøpe en annen variant, en mer avlang sak i et gjennomsiktig materiale. tenk om de er like bra, jeg kommer til å få silkepoter!


PS.
Hvis dere er i Østfold, eller planlegger en tur til Østfold så sier jeg bare Dra te Moss. Den butikken altså, så mye fint av garn, stoff og broderiutstyr. Hmmm, ved nærmere ettertanke er det mulig kurslærer fremstod som lett ukonsentrert et par ganger...så mye å se på!

Om jeg er sponset? Nei så sannelig, det er jeg ikke. 

3 kommentarer:

  1. Hvor får man kjøpt? :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. jeg kjøpe i butikken Sy- og strikkedilla i Moss. Det kan godt hend eandre har også, men jeg har ikke sett de før.Anbefales varmt:-)

      Slett
  2. Jeg har samme i metall, men har ikke prøvd den enda.. tenkte det sikkert gikk an å bruke den også når jeg strikket...

    SvarSlett