fredag 4. februar 2011

om drømmer og gjøremål

Hva fyller man livet med, og hvordan får man dagene til å gå? Vel, her er i hvertfall noe av hva Fruen bedriver tiden med, etter en oppfordring fra Sulvis

4 tv-program jeg ser:
- Mad Men. Eller forresten det blir helst på dvd ettersom vi ikke har kanalen det går på nå og før ble det jo sendt midt på svarte natta.
- Gossip Girl. Er det kleint å se dette når man har tippet førti? Nei, slettes ikke. Å følge med i tiden og forvente effektivitet er viktig.
- Cold case. Ulykkelige saker med happy ending. 
- The Pacific, sammen med Woody. En serie som viser krig slik det er, og som er en påminnelse om hva vi håper vi aldri får oppleve. 
Det meste tas opp og sees på mer høvelige tidspunkt enn når det opprinnelig sendes.

4 ting jeg har gjort i dag:
- bevist ovenfor en gjeng sekstenåringer at jeg ikke bare er mild og snill ( og bevist for meg selv at utdannelse i praktisk pedagogikk kanskje hadde vært lurt, men antakelig blir jeg ingen pedagog åkkesom)
- sendt to gretne eposter, og en blid. Det gjorde godt å sende de gretne!
- knekt den siste neglen som knekkes kan.
- stekt trippel porsjon pannekakerøre og angret som en hund underveis

4 ting på min ønskeliste:
- At noen skal se hvilke fantastiske evner og erfaringer jeg besitter og tilby meg en eksepsjonelt spennende og utviklende jobb basert på hva jeg kan.
- Pucciveske. Men siden jeg er veldig grei og omtenksom og den slags salighetsting bare kan anskaffes i Italia vurderer jeg nå å ønske meg en Mulberry Bayswater isteden ( les, inntil man kommer seg til pastaland)
- At jeg skal imponere stort på mine nye slalåmski og svinse nedover bakkene som en studie i ynde selv om det er en hel del år siden sist og jeg ikke direkte imponerte med stilsikker svingteknikk da heller
- At jeg blir modigere og tør å følge egne instinkt litt oftere og uten å hele tiden tenke på hvordan mine valg påvirker gud og hvermann.

4 ting jeg liker dårlig:
- Slarv og mennesker som har som utgangspunkt at alt er kritikk
- Tv-serier som ikke varer evig, sånn som Downton Abbey. Hva mener BBC med å lage noe så fantastisk uten å ha minst tyve episoder klare?
- Hunder som bjeffer ynkelig mellom kl 4 og 5 om natta fordi de er selskapssyke og vil dele dyne.
- Mennesker som antar jeg har et hav av tid til å gjøre alt mulig på dagtid ettersom jeg likevel bare er hjemme. Jeg er faktisk ikke bare hjemme, jeg jobber.

Denne skulle selvsagt vært videresendt til et assortert knippe medbloggere, men nå har den vel allerede gått sin seiersgang over det ganske blogglandia. Derfor går vi i dag for den frivillige varianten  - er det noen der ute som føler seg kallet og inspirert så vær så god!

3 kommentarer:

  1. dette var mye info på en gang, fru Storlien:) Ble bedre kjent med deg etter dette:) Du skriver på en underholdende måte:)
    God helg, kjære du:)

    Klem fra Trine:)

    SvarSlett
  2. Ho, ho! Downton Abbey vil jeg også ha mer av. Makan. De kan ikke bare slutte å vise sånt! Hørte at de neste episodene allerede er klare, så hva venter de på! Jeg vil være like grasiøs i bakken som du. Møtes vi på et kurs snart, da eller? ;-)

    SvarSlett
  3. Skriver under på ønskelista di jeg :-)

    SvarSlett