onsdag 29. desember 2010

veien videre


Fru Storlien har snart eksistert i to år. Woody og Queenie blir eldre, lystige Laika blir roligere og Fruen som trodde hun skulle blogge om håndarbeid og bunader ser at bloggen handler om ganske mye annet også. Mange kommer hit etter søk på vask og stell av bunadskjorter, mens andre kommer hit etter mer perifere søk. For eksempel har man en viss medlidenhet med de som googler ski + storlien og som sikkert har tenkt seg til et svensk skisted men som havner her. For å være helt ærlig; det er langt mellom skitipsene fra denne kanten. Noen trosser mangelen på skitips og leser videre, andre finner mer informative nettsider om nevnte tema.
Fru Storlien er for tiden inne i en tenkefase og lurer seriøst på om en liten kursendring kunne være på sin plass. Derfor spilles ballen over til dere lesere og man stiller følgende spørsmål;
Hva vil dere lese om i 2011? Er det noe man burde skrive mer om, noe det bør brukes mindre tid på og er det noe som hittil ikke har vært nevnt men som burde nevnes?

8 kommentarer:

  1. nå har ikke jeg vært følger hos deg så lenge, men din blogg inneholder nok avdet jeg vil lese:) Jeg synes det er et pluss at vi er forskjellige, at noen skriver mer om datt enn om ditt osv:) Håper du skjønner hva jeg mener:)

    Klemmer fra Trine:)

    SvarSlett
  2. -jeg er storveis nøgd med det du har på siden din, her er litt om meget og mer enn det :) artig å lese tankespinneriene dine og alt av det du sysler med :)

    lag deg et godt nytt år og klem fra meg :)

    SvarSlett
  3. Jeg liker bloggen din svært godt som den er. Særlig håndarbeidsbetraktningene, kanskje. Nei, forresten. Jeg vil ikke ha noe annerledes, jeg!
    Er det noe du skikkelig fyser på å skrive om, da?

    SvarSlett
  4. Hittil har jeg kost meg veldig her.Jeg synes dagene dine skildres med humor og humør, og jeg vil gjerne ha mer på samme måte.

    SvarSlett
  5. Som de andre så synes vel jeg også at du er på "riktig spor". Du var i sin tid min inspirasjon for å begynne å blogge selv. Du skriver ujålete om dagliglivet og om oppvekst og sorg og savn på en rett fram og gjenkjennelig måte. Din virksomhet som selvstendig sydame og tilstedeværelse i familielivet preger også bloggen, og jeg har jo sansen for at du reflekterer over andre måter å innrette seg på enn "alle". Noen drypp av ting å lage liker jeg jo også. Stå på du.

    SvarSlett
  6. Syns du balanserer godt mellom hverdagslivets små og store gleder og sorger...og blir jo selvfølgelig varm i hjerterøttene av dine fantastiske skildringer fra barndommens dal...så lenge du trives med å skrive tror jeg vi er mange som trives med å lese!
    Netty

    SvarSlett
  7. Det alle de andre sa! Mer av det som allerede finnes :)!

    SvarSlett
  8. Godt nyttår!

    Jeg liker veldig godt skrivestilen din med anekdotene om sydamelivet, de søte små (inkludert lystige Laika) og om savn etter storesøster.

    Foreslår at du bygger videre på dette, feks:
    - Bilder fra sydamelivet, hva har du laget / sydd?
    - Fast spalte med dagens sydametriks, gjerne med bilder - en slags "how-to" på ting som er vanskelige for oss "fuskere i faget" men som er enkelt og innlysende for profesjonelle sydamer
    - Fast spalte fra uken som har gått fra lystige Laikas hundeperspektiv
    - Flere innlegg om slekt og familie, feks flere minner om episoder og hendelser som har hatt stor betydning (hvis du ikke føler det blir alt for personlig da)

    Og hold på anekdoteformen, den synes jeg fungerer veldig bra.

    SvarSlett