torsdag 15. april 2010

På en flyplass

Noen ganger føles det som om det finnes et forsyn, høyere makter som griper inn i livene våre enten for å forberede oss på noe som skal skje, eller på andre måter endre våre liv.
For femten år siden stod Fruen på JFK Airport, med en sekk sprengfull med skitne og nye klær i en salig balnding, en koffert med samme miks, og en håndbagasje fylt med amerikanske bryllupsmagasiner, sko og sminke. To uker i New York med Storesøster var over, om seks uker skulle hun komme hjem til Norge.
Fruen så henne gå gjennom sikkerhetskontrollen, og da hun snudde seg med det gode smilet sitt og vinket gikk det som et ras gjennom Fruen Jeg skal aldri se deg mer.
Riktignok fikk man se Storesøster igjen, men da var hun død. Og det tok mange år før man orket å snakke om denne opplevelsen. Enda flere år gikk før man forstod at hun hadde nok dødd selv om noen hadde fått vite om dette forvarselet.

3 kommentarer:

  1. Jeg forstår godt at den har vært vond å leve med.
    Det som er kjempe positivt er at du har de 14 siste dagene med søsteren din å se tilbake på.
    Jeg ser for meg at det iallfall må føles godt.

    SvarSlett
  2. ..... Oi! Det er så mye mellom himmel og jord vi ikke vet noe om, og heldigvis for det. Men noen ganger .. selv om meningen er ukjent for oss, blir vi berørt. Klem på deg!

    SvarSlett
  3. HKH: Ja, de dagene er gull verdt! Fine sko har jeg som minne fra den turen også:)
    Embla: Det er nok ikke alt vi skal forstå, men som føyer seg sammen til en helhet etter hvert.

    SvarSlett