onsdag 28. april 2010

Det visste du ikke!



Fruen liker å få ting, pent innpakkede gaver, hyggelige ord eller som nå, en award fra Embla, fine, flinke piken som skal bli litt mindre flink og som lar oss følge henne på veien.
Med awarden følger pene ord om Fruens egen blogg, og en oppfordring til å fortelle syv fakta om en selv. Nyhter, sannheter, hemmeligheter. Det er mye det, og trofaste lesere vil kanskje tenke at såpass mange nye opplysninger kan man da ikke ha å bidra med. Imidlertid er det stadig nye besøkende her, og for å glede dem ( og med fare for å kjede dere som har hengt rundt her en stund) her er syv lite kjente fakta om Fru Storlien:
1. Det høyre øret er hakkete i kanten. Dette skyldes ikke at far, reinsgjeteren, har bedrevet merking av sitt yngste barn. Derimot skyldes det en dårlig kombinasjon av følgende tre komponenter: Mange hull i øret, ungdommelig inntak av alkohol og ullgenser med trang hals.
2. Etter å ha lest MIn kamp 1 og 2 vet man mer om herr Knausgård enn om egen ektefelle. Nok er nok.
3. Fruen drømmer om en helg i Firenze, med de søte små og Høvdingen. Det skal være nye sko på føttene, velstelte tær og lette sommerklær.
4. Noen ganger på vettuge møter om fagopplæring og situasjonen for små fag, forvandles man til en sur og gretten klumpedeise som ikke klarer å komme med noe som helst fornuftig å si. Med en gang man, fylt av skam og irritasjon, har avsluttet møtet kommer man på alt det lure man burde sagt.
5. Fruen kan være nokså konfliktsky, og vil heller ligge søvnløs enn å ta opp kampen mot urettferdighet i hverdagen.
6.  Fruen tror at selv om livet kan fremstå som meningsløst og urettferdig i perioder, så skjer det aller meste av en årsak og sett i ettertid har selv de mest banale hendelser en tendens til å føye seg sammen i et system.
7. Fruen vet ikke hva hun skulle gjort uten Woody og Queenie. De gir livet glans og mening, og selv  om man i enkelte korte glimt lukker øynene og visualiserer seg selv i en kul og barnløs leilighet, så er det det viktigste av alt. For som Queenie sa en gang, jammen hadde dere hatt det kjedelig uten oss.

Og til slutt skal stafettpinnen sendes videre, og da helst til syv bloggere man synes fortjener en oppmerksomhet.
Fruen hilser til disse hyggelige menenskene, og sier lykke til:
Ragnhild Ingeborg, som i tillegg til å ha en fin blogg om alt hva livet inneholder også gikk i tredje gym da Fruen var en liten stink i første klasse da man slang rundt på gymnaset i Barndommens dal.
MiaiMyra, et av de første bloggebekjentskap, som i likhet med mange av oss balanserer jobben, familien og hjemmet. Det må sies at hun lykkes bedre enn undertegnede.
Anita, hun kaller selg selv en hagegalt fruentimmer som kvekker om det meste. Og det skal sies, Anita kvekker vettugt og morsomt!
Berit, som lager fantastiske sake rog ting, i tillegg til å være tvillingmamma.
Synline, også et tidlig bloggebekjentskap, som i tillegg til å være farmasøyt har debutert som freelnace-journalist. Gratulerer!
Hagen på Hytta, som steller og skaper en fantastisk hage, men likevel klarer å ha nylakkede negler og skrive inspirerende om parfyme og alt hva livet eller har å tilby.
Gunhild, som i likhet med nevnte damer ovenfor, skriver forrykende godt og som i motsetning til Fruen klarer å omdanne jordskokk til noe spiselig og smakelig!


6 kommentarer:

  1. Tusen takk - nå ble jeg glad! Så da får jeg tenke på om det finnes interessante fakta om meg å meddele... :)

    (Jeg ser det skal være med et bilde av awarden, men det ser ut til at det er noe feil hos deg. Poster du bildet på nytt?)

    SvarSlett
  2. Jeg ser heller ikke bildet.
    Tusen takk for award, jeg må også til med litt tankevirksomhet.

    SvarSlett
  3. Så hyggelig. Da må nok jeg også gå i tankeboksen.
    Skal nok finne noe å skrive om meg.
    Er også spent på hvorda bilde skal se ut. Kommer ikke opp til meg heller.
    Ha en fortsatt fin kveld.
    KLem Berit

    SvarSlett
  4. Takk skal du ha! Lover å kvekke mye fortsatt. Jeg får heller ikke opp bildet. Kanskje en url-feil eller noe?

    SvarSlett
  5. Tusen takk for award, men jeg fniser litt over påstanden at jeg har ting på g! Men det er jo fint at noen tror at jeg har det!

    SvarSlett
  6. Tusen takk for vennlige ord! :) Jepp, jeg tror det må bli et livsmotto - mindre flink, mer entusiastisk og god nok! Varm klem!

    SvarSlett