tirsdag 23. mars 2010

Vårsnø

Vi bor i en snørik kommune. En særdeles snørik kommune ville vel noen si. Når man da i tillegg bor på oversiden av snøskillet, som onde tunger og lokalkjente værprofeter mener befinner seg omtrent i rundkjøringen ovenfor Esso, er man dømt til lang vinter med akende barn i gata, snømåkende voksne og brøytebil til alle døgnets tider.
Nå har vi hatt gode dager med snøsmelting, det raser fra taket og lystige Laika er kjapp rundt hushjørnet for å ikke få snø i luggen. I dag våknet vi til snøvær igjen, og selv om den evig optimistiske Fruen holder fast ved fars teori om at vårsnø helper på smeltingen, kan det da umulig være nødvendig med ti cm i løpet av en natt...
På slike dager er det umulig å ikke surfe aldri så lite på nettet, i jakten på den ultimate påskeferie i Toscana. Vi er lei av snø!
Hva med dere? Hyttepåske eller bypåske?
Mest sannsynlig havner vi på hytta i Bandommens dal som vanlig. I likhet med gamle damer er gamle vaner vonde å vende...

5 kommentarer:

  1. Asker er og blir et snøhøl! Jeg vet, for jeg er født og oppvokst her. Men heldigvis var det meste borte igjen nå i ettermiddag. Reneste påskestemningen ute.
    Hadde tenkt meg til fjells allerede til helgen, og drømte om gode skiturer og mange late dager. Men så har altså eldstemann funnet ut at han skal forlate redet. Mor har sagt ja til å hjelpe ham med å male tak og vegger. Jammen sa jeg late dager...

    SvarSlett
  2. Vi blir hjemme, nå er det meldt regn også, hele påskeuka. ;)

    SvarSlett
  3. Jeg er ihuga fjellentusiast i påsken - selv om jeg på denne tiden er mektig lei sne (vi bor også i ett snehull). I år blir vi imidlertid hjemme da vi venter to (sic!) hvalpekull påskehelgen. Gleder meg okke som til påskemarsipan, lammestek og krim på TV og i bok.

    SvarSlett
  4. Her smelter det som bare juling, heldigvis, og jeg har oppdaget både krokus og eranthis. Påsken blir litt på hytte med venner, og mest hjemme. Jeg gleder meg :D

    SvarSlett
  5. Sommertid: Sjø- og bypåske høres som en ideell løsning:)
    Uten en tråd: Oj, utflyttet barn. Det blir spennende! God malepåske!
    Anita: Håper det regner her, da minsker snøen fortere. Men helst ikke regn på fjellet.
    Kasober: To hvalpekull? Det blir livlig. Lykke til!
    BrittÅse: Her er det papirblomster inne og snømaåkende mann ute. Tvanssmelting av snø. God påske!

    SvarSlett