mandag 1. mars 2010

Noen ganger bør man tie



Oppbyggelig samtale i bil, mellom mor og datter:
Q: Du vet mammaen til H i klassen? Hun er pen!
F: Ja, hun er det.
Q: Og så er hun ung. Det er mammaen til W også. De er skikkelig unge. Jeg tror de er noe sånn som 28 år.
F: ja, noen får jo barn tidlig og andre venter litt lenger.
Q: De har sånn fint lyst hår også, sånn som ser gult ut. ( man aner et kritisk blikk fra baksetet)
F: mmmm.
Q: jeg tror det er lettere å være pen når man er ung enn når man er sånn som deg mamma.

Sannelig, det sier jeg dere - noen ganger har man mest lyst til å løsne bilbelter, øke farten og finne seg et stup.

8 kommentarer:

  1. He, he, herlig. De kan få sagt det disse barna. :-)

    SvarSlett
  2. Fnis. Kjente meg igjen der, ja

    SvarSlett
  3. ja det er av unger og fulle folk man skal høre det....frk singel

    SvarSlett
  4. Elisabeth: Huff ja. jeg synes ikke dette var pent sagt - noen må jo være eldre gråhårede mødre også slik at de unge kan få blomstre...
    Strikkelise: Godt jeg ikke er den eneste. heldigvis roet hun seg før det ble altfor ille -bortforklaringene hennes er et sorgens kapittel.
    Frk singel: Sånn sett kan barn være bedre enn fulle folk!

    SvarSlett
  5. OMG sier jeg bare.
    Den dattera di er jammen ikke nådig.
    Men en ting er å høre sånt fra barn, det er vel langt værre om gubben sier det.
    Det skjedde med ei venninne av meg:
    Hun:Ja hva syns du om meg da?
    (alle vet jo hva en BØR svare da)
    Han:Nei, jeg veit ikke jeg, du er jo ikke akkurat kjempe pen, men sånn midt på treet.
    Hun:eh, kjetil - neste gang trenger du ikke være så ærlig!!

    SvarSlett
  6. De kan få sagt det - ganske kontant også.
    Mine jamret seg åpenlyst over at mor gir opp å farge håret nå.
    - Gråhåret mamma! Er ikke det litt tidlig?!

    SvarSlett
  7. Jeg synes egentlig at det var søtt sagt. Og en liten trøst for oss som ikke lenger er 28 - det er lettere å være pen når man er ung, så da slipper vi å bekymre oss så mye...

    Minner meg forresten på da jeg var vikarlærer i 1. klasse som 26-åring "Oi da er du eldre enn mamman min" var en kommentar. Både jeg og ungen var like overrasket ;)

    SvarSlett
  8. HKH: den er verre, mye verre!
    Anita: hehe, grått hår er et heftig tema her også.
    Lene: Det var jo på en måte godt ment, og så sier det jo litt om snittalderen på mødrene i klassen hennes. Jeg er ikke gammel i den sammenheng, og de som er "unge" skiller seg ut.

    SvarSlett