tirsdag 9. mars 2010

Kopper for en kar



Kjære Høvding.
Vi er fullstendig klar over at det har vært en viss utglidning i kjøkkenskapene. Vi ser at det funksjonelle, maskinvaskbare
har måtte vike for rosekopper, gullkanter og andre sterkt feminine innslag på enkelte hyller. Selvsagt burde ikke dette skje, men du husker kanskje din kones lyriske minner om nabokjøkkenet i Barndommens dal, det med de fine koppene fra samvirkelaget? De koppene satte en standard for hva man selv ønsket å dekke på med, og ettersom serviset Petit fleur var helt uaktuelt for en av oss, og måtte vike for hvite Foglia og grønne Pillevyut-kopper( gullkant, hurra), måtte det bare skje...
Din Frue er den lykkelige eier av rosekopper fra Royal Copenhagen, korsstingrose-krus fra Egersund og et usedvanlig pastellrosa servise av mulig amerikansk opprinnelse. Dette gir en intens følelse av lykke, for Fruen vel å merke, og man vet man har muligheten til å skjenke kaffe til et større antall mennesker med forkjærlighet for roser og fioler.
Men ta det med ro, det vil alltid, innerst på nederste hylle finnes et par svært ukurante krus for de med hår på underarmene!
Og forresten, om du kunne tenke deg en tur avsted en helg i slutten av april? Ryktene går om lokal loppehelg.

2 kommentarer:

  1. hahaha - dette innlegget var fornøyelig lesing!!
    jeg sendte faktisk et brev til min mann en gang i den stilen der - jeg syns det var rasende morsomt, vet ikke helt om han skjønte ironien... !

    Vakre kopper var det dog!!

    Har en far, han er kraftig litt sånn tømmermann...og han kan ikke få klagd nok på sånne kaffekopper du viser fram her - det går inne an å flette store fingre rundt hankene.

    Nyt våren! jeg smiler i alle fall!

    SvarSlett
  2. Jeg har også sendt med Høvdingen noen sånne, uten ønsket respons. faren min sliter også emd en del "penere" kaffekopper, de er ikke for arbeidsnever mener han og sverger til solide mummikrus når han er her.

    SvarSlett