tirsdag 17. desember 2013

julegave på forskudd



Jeg har fått julegave på forskudd!
Tenk det dere…Her har jeg trasket rundt i årevis, rotløs og forvist, uten et fats holdpunkt i hverdagen.
Ok, bortsett fra buret da. Men ærlig talt, smak litt på navnet - buret…Tror dere det er superstas eller?
Jeg har jo vært snill og fleksibel altså, jeg har sovd i de sengene jeg har funnet og tatt meg stilltiende til rette i og oppå sofaen når jeg har sett mitt snitt til det.
Men nå har jeg fått en seng som er bare min, og med mitt helt egne saueskinn oppi. Heldigvis lukter det ikke sånn skitten sau, for det synes jeg er litt skummelt. Og ja, jeg deler med tigergutt selvsagt. Vi er jo bestevenner.
Forresten, jeg hadde visst en sånn seng da jeg var en liten valp også. Men onde tunger påstår at jeg prøvde å spise den opp, så den ble brukt til ved i stedet. Husker selvsagt ikke noe av dette jeg…




Ja, så ligger vi her da. Trygt og godt inntullet i en lett eim av snill sau. Tigergutt og jeg.
Og jeg er en strålende kosedyrmamma altså. Det er jeg. Han får så godt stell atte, jeg vasker og slikker og nesten ingen nevner at gutten har mistet pipestemmen sin.



Men det er noe med de gamle, gode vanene. Og som dere vet, i likhet med gamle damer kan gamle vaner være vonde å vende…Så når alle har gått hver til sitt og sluttet å oooo-e og aaaa-e og være nussepussekosemose enige om at jeg har fått en grusomt fin seng, da sniker jeg meg lett som en sprett tilbake til stamplassen min. 



Og så lar jeg tigergutt ligge igjen i senga, slik at alle skjønner at det er en nyttig ting som vi aldri skal kaste - den er jo i bruk. Dessuten dere, om han skal få et snev av selvstendighet så kan jeg ikke gjete ham hele tiden. 


Men jeg lurer  på en ting….Selv om man får julegave på forskudd? Det kommer vel noe på julaften også?




2 kommentarer: