fredag 13. november 2009

Dagens telefon

Fruen sitter og syr, på ny systue, når telefonen ringer.Det er et ukjent nummer,så man ifører seg smørstemmen og svarer blidere enn blidt Hallo?
I andre enden er en kunde, en kunde som snakker på inn- og utpust. Kunden har barnebarn med bunad som skal takseres, barnebarnet bor ikke i hjemlandet, men bilder kan fremskaffes. Kunden har tidligere hatt kontakt med en sydame som var villig til å gjøre jobben, men tenke seg til - denne sydamen skulle faktisk ha betalt! Kan Fruen tenke seg noe så uhørt, ta betalt for en liten jobb?
Ja, tenk Fruen kan faktisk tenke seg det. Og mens kunden fordøyer muligheten av at det er to så vrange og pengestyrte sydamer i en og samme kommune, legger Fruen til at dette vrange vesenet faktisk er samme person som kunden snakker med nå. I dette firmaet er nemlig politikken den at man får samme svar på mobiltelefon og fasttelefon...
Og så avsluttet vi så raskt som overhodet mulig.

7 kommentarer:

  1. Hahahahahahahahaha noen eier ikke skam! Er det mulig!!

    SvarSlett
  2. Jeg tror jeg ler meg ihjel! Ja, først etter å ha lest hele innlegget selvfølgelig. Etter kun å ha lest starten lurte jeg på om dette var en deja-vu opplevelse eller om det virkelig var mulig at du skulle ha så max uflaks å få TO slike kunder på telefon med såpass kort mellomrom!

    Enda godt at Fruen svarte det samme til den fæle damen... :)

    SvarSlett
  3. Huffda :-D

    Bra du klarte å bevare fatningen!

    SvarSlett
  4. Strikkelaura: Hun her er i en srklasse noe a det unerligste jeg har vært borti.
    Atrid VU: Det var en sånn opplevelse hvor du bare er deg om etter skjult kamera!
    Humorvikaren: Hun står på, det skal hun ha ros for1
    SerendipityCat: Det var verre forrige gang hun ringte...

    SvarSlett
  5. Bmwoahahahaha!!
    Det tenker jeg var en sann svir :D

    SvarSlett
  6. BrittÅse: jeg sliter litt med å ta henne seriøst. Neste gang smeller det, hvis hun ringer igjen.

    SvarSlett