mandag 9. januar 2012

i morgen den dag


Noen har lest, eller på andre måter tilegnet seg kunnskap, om en kjekk måte å slanke klesskapene på... Klær, og antakelig sko, som man ikke har brukt på en viss tid skal videreformidles til nye brukere.
Fruen er derfor inne i en hektisk fase med hyppige klesskift.
I morgen skal disse skoene ut og svinge seg så sant det ikke regner.
Mye pent kan sies om skoene som ble kjøpt på Fifth Avenues nedre del for en del år siden, men veldig vanntette er de ikke.
Det er imidlertid, eller mest sannsynlig, bare en som er stri nok til å spare på slike sko i nærmere femten år, så om du tirsdag formiddag ser fottøyet svinse forbi med en dame oppi, si hei da vel!

6 kommentarer:

  1. De er stygg-fine. Dette er def type sko man ikke kvitter seg med..... Men heller ikke bruker. De skal liksom mest bare bo i skapet; holde de streite tingene med selskap :)
    Jeg mener ikke at du ikke skal bruke dem! Men du er litt modig som gjør det. Og det liker jeg ved deg :)

    SvarSlett
  2. Ahem, det endte med noe helt annet. To stk barn nektet å sette seg i bilen med mor skodd som en tigertøyte.

    SvarSlett
  3. Og forresten Trine; takk! jeg synes det er morsomt å komme litt utenfor den opptråkkede sti, og noen ganger stille på jobb/møter i noe som ikke forbindes med bunadsydamer:)

    SvarSlett
  4. De pelskledde hælene der var ikke laget med tanke på slapsete veier på nordvestlandet ;) Og hva med alt veisaltet, når det lager avleiringer oppover? Jeg tar også vare på en del sko. Ett par har faktisk vært fremme (og brukt) i hele tre omganger. Alt kommer på moten igjen, før eller siden.

    Ønsker deg ellers et riktig godt nytt år! Jeg har gitt bloggen min kunstig åndedrett i dag, og håper jeg kan bli litt flinkere både til å lese og kommenter blogger fremover.

    SvarSlett
  5. Synline: Så hyggelig å "høre stemmen" din igjen! Og det stemmer, skoene er ikke lagd for slaps og salt. De er hva en tante kaller overgangssko. Kalde er de også, antagelig er det ren syntet...

    SvarSlett