mandag 25. oktober 2010

Bilder av fine unger

Det finnes en vandrehistorie. Om en nybakt mamma som ikke hadde hjerte til å være med i barselgruppe. Ikke fordi hun var så sliten eller fordi ungen hadde kolikk. Neida, hun holdt seg hjemme av ren og skjær medlidenhet med de andre mødrene siden hun ikke ville belemre dem med synet av deres ikke-fullt-så-perfekte barn ved siden av hennes fullkomne avkom.


Her i huset hersker det liten tvil om at Queenie er verdens fineste jente og at Woody er verdens fineste gutt. Men, vi er åpne for at andre har et annet syn på den saken... Det er derfor ikke deres strålende vakre åsyn som er årsaken til at de ikke vises frem altfor gjenkjennelig, men en idé om at de selv bør ha en viss kontroll over hva som vises av dem på det store internettet.
Men så er det jo dager da, når frøkna svinser rundt med ny lue og Woody lykkelig demonterer saker og ting og nyinnkjøpte lopper, at man angrer litt på denne beslutningen.
Likevel, Fruen holder seg hard og lar dette bildet vise del to av helgens produksjon; en lue som burde vært dampet lett før den ble foreviget men som i det minste ble passe til hodet den skal på, til tross for at man atter en gang har strikket uten oppskrift men med stor innlevelsesevne.

9 kommentarer:

  1. Hei, du. Så fin lue og så fin kåpe forrige dagen. Og jeg støtter din bildepolitikk, og følger den selv, selv om jeg også synes jeg har veldig fine bilder av veldig fine unger som alle sikkert ville ha gledet seg over å se..... Ha en god dag

    SvarSlett
  2. Klokt - synest eg, som har gjort same vurderinga sjølv. Fjortisen er også godt fornøyd med det.
    Veldig fin lue - må visst prøve meg på noko baskeraktig snart.

    SvarSlett
  3. Jepp, enig! Med ett unntak har jeg aldri lagt ut bilder av ungene der de kan gjenkjennes. Det ene unntaket var tidlig i bloggingen min og selve bildet var poenget i bloggen. Men det føltes feil i ettertid. Bloggen er min. Men ungene er sine egne. Og det er ikke opp til meg å publisere dem for all verden. Fint å høre at flere tenker sånn.
    PS. Kul lue, ja!

    SvarSlett
  4. Greit å kjøre den linja, ja. Jeg var livredd for å legge ut bilder av ungene for noen år siden, men nå er jeg mer avslappa. Men tenker stadig over hva slags bilder jeg legger ut. Det at jeg har lagt ut bilder av ungene mine, gjør at jeg ikke kan skrive så mye som jeg kunne ha gjort i en mer anonym blogg (sitater og gullkorn f.eks)

    SvarSlett
  5. Fin lue, ja. :)
    Og jeg ser og skjønner at noen ønsker å ikke legge ut bilder av barna. Jeg legger selv ikke ut bilder ukritisk. Barna mine skal ikke noen gang i ettertid føle seg ille berørt. Vi snakker mye om nettvett med de store ungene her hjemme.

    SvarSlett
  6. Nettvett er en bra ting. Jeg tenker både en og to og tre ganger før jeg legger ut bilder av mitt lille gull på bloggen min. var mer ukritisk før, men det siste året har jeg fornadret litt syn på dette. For en gang blir det lille gullet større... og da vil jeg ikke at hun skal konfronteres mes noe hun synes er flaut. Nydelig lue!!!! Jeg var så heldig å få en hkemmestrikket lue i gave idag. Litt samme stil, men ensfarget i sort.

    :-)

    SvarSlett
  7. Underveis: Det spennende er jo også bildene man danner seg i eget hode av hvordan andre egentlig ser ut.
    Miranne: Her begynner den yngste å bli klar for gjenkjennelige bilder, mens den eldste stritter imot. Så da blir det lik behandling, og bakhodebilder.
    Netty: :)Hun barseldama var ikke meg altså...
    Mittsnitt: jeg har hatt noen bilder hvor de som kjenner oss vil gjenkjenne de søte små, men ellers er dette min versjon og da synes jeg ikke de skal brukes.
    Pia: jeg syens dete r helt ok at andre viser bilder av ungene, og du er jo flink med utsnitt og viser dem ikke i såkalt "kompromitterende situasjoner" av type pottetrening og den slags. Men som du sier, det er dette med å kunne bruke sitater og gullkorn. Jeg måtte nok vært enda stødigere på sannhetsgehalten om innlegget ble fulgt av et portrett av nevnte håpefulle.
    Trine: Enig, her snakkes det også nettvett.
    Eirin: det er jo noe med bildene man bruker, som Pia og Trine er du også flink til å vise nok, men ikke for mye av ungene.

    SvarSlett
  8. Kjempefin lue! Kan jeg også få en? Jeg likte også godt kåpen forleden.

    SvarSlett