onsdag 21. oktober 2009

Fra Barndommen


I Barndommens dal hadde vi stødige tinntallerkener og uknuselige krus fra Høganes. Vi hadde det franske håndarbeidsbladet 100 idees som vi leste med ordbok og stor innsatsvilje. Vi hadde Gjendekjeks og god tid. Til Høvdingens store sorg har Fruen tatt med et par av krusene og ti årganger 100 idees for å ha noe å fylle skuffer og skap med. Heldigvis er han mer positiv til Gjendekjeks. De har kanskje en sammenheng med at de sjelden opptar skapplass særlig lenge?

2 kommentarer:

  1. heisann!
    først må jeg si jeg har hatt stor fornøyelse av å lese bloggen din. Må si du klarer å fortelle med herlig humor. Jeg har flirt så tårene har trillet. Sps. av 2.klassinen i flis. Jeg må innrømme at mine barn eier ikke flisklær. Min mann kom hjem med flisdress til hun minste i fjor vinter. Og hun kom hjem fra barnehagen med allt støvet som jeg syns heller kunne være i barnehagen. Så den dressen vandret til et loppemarked.

    Så til butikken. Jeg har ikke fysisnk butikk enda. Alle varene står på lager hjemme i kjelleren min. Der har jeg også arbeidsrommet og kontoret. Men alle som vil er hjertelig velkommen til å komme her og titte på varene. Da er det en fordel å ha gått igjennom butikken på forhånd så en vet litt hva en vil se på. siden alt sendes herifra i embalasje så er det jo ikke pakket opp. Litt er pakket opp med tanke på kunder som vil titte. Men plassmangel (en utnytter jo plassen maksimalt) begrenser også muligheten for å la ting være fint utstillt. Jeg drømmer om å finne det rette lokalet for en butikk. Ikke så lett i Asker da alt her er så moderne. Men jeg håper jo at noe skal dukke opp om ikke så lenge. Men som sagt så er det bare å komme hit da;)
    Ønsker deg en fin torsdag
    :)

    SvarSlett
  2. Ragnhild: Jeg tror jeg må en tur bort og kikke!

    SvarSlett