tirsdag 27. oktober 2009

Barcelona

Fruen jubilerer neste år, og det planlegges festivitas og jubalong. Man har litt lyst til å ha en temafest, kanskje femtitallsparty med stive underskjørt, kabaret og lystig musikk. Eller prinsesser og riddere? Tiden vil vise hva vi ender opp med.
En god venninne fyller også rundt tall, og i den anledning pønsker vi på å ta med småjentene på tur. Vi har vært speidere sammen og kan fråtse i minner fra oppvekst og ungdom, men det har liksom aldri blitt noe av de uberkule jenteturene vi hadde planer om. Før nå! i steden for å gi hverandre gaver skal vi bruke litt tid og penger på en tur. Planen er å dra til Barcelona, og siden ingen av oss har vært der er Fruen nå ute og fisker etter gode tips!
Hva gjør to glade lakser på ca førti, med litt småyngel på slep i denne byen? Vi er definitivt mer mot second hand og loppis enn Zara og Mango. Og hvor skal man bo; hotell, leilighet? Bydel...

3 kommentarer:

  1. Skulle jeg tilbake til Barcelona igjen, ville jeg bodd akkurat der vi bodde sist.
    Vi leide oss en leil. som lå i en sidegate ca. 50 m. fra Las Ramblas - det er nemlig et kjempe godt utgangspunkt for det aller meste.
    Nå er sikkert jeg en party poper, men jeg må bare kort innpå si at Barcelona ikke var noe artig sted for ungene altså.
    Vi hadde med oss en 11 åring og en 8 åring, ingen hadde det spes. morro - det enetse som virkelig falt i smak var nettopp Las Ramblas, med gjøglere, sangere, dansere, dukketeater, levende statuer osv. osv.
    Prinsen og jeg fant ut at dersom vi skulle til Barcelona igjen, ble det definitivt UTEN barn!Paris derimot var langt mer spennende for barna...

    SvarSlett
  2. Åh, det er MYE jeg fikk lyst til å si om Barcelona nå!! :-D
    Men jeg skal i alle fall komme med ett tips - et par ganger jeg har vært der har jeg leid leiligheter av dette firmaet: http://www.akaza.net/
    Det har vært veldig vellykket, og jeg liker for eksempel å kunne leie en leilighet midt i den sjarmerende gamlebyen (El Born) og betale en brøkdel av hva hotell koster.

    SvarSlett
  3. HKH: Huff da, din gledesdreper! Vi snakket om Paris også, men Woody har så gråtkvalt lyst dit så det synes jeg er vanskelig. Og dette skal være jentetur.
    SerendipityCat: jeg er ekstremt lydhør altså!Takk for godt tips om leiligheter - jeg har sjekket nettsiden og ett et par interessante steder. Bra!

    SvarSlett