søndag 2. mars 2014

etter snø kommer regn

Det har vært en sånn helg hvor det enten snør eller regner eller så gjør det begge deler. Snøen i hagen er full av vann og visittkort fra et par firbente friere.
Da er det ikke så mye å gjøre, annet enn å feire bursdag, bake og spise kake, besøke venner og sist men ikke minst - være sjeleglad for familiens arbeidsfordeling i anledning klubbmesterskap på ski:
Mor baker, far er tidtaker.
Hurra.






Og ja, veldig fornøyd med ny vårkåpe selv om Queenie med stivt smil omtaler den som litt morsom...
Sannelig, den ungen minner om storesøster som ofte hadde følgende ytring når Fruen kom med sine nyanskaffelser i klesveien; den var fin, men jeg ville ikke hatt den.

Må bare finne en lebestift som passer til. Med tanke på innlegg om vesketømming i forrige uke aner det meg at det ikke er nødvendig å kjøpe ny, det holder nok å tømme et par vesker til..

Men seriøst - nå må det enten bli vinter eller vår. Helst vår. Til tross for sånn passe lyst syn på livet og nytt og prikkete ytterplagg sliter det litt på humøret med tung tåke og vassen snø.

2 kommentarer:

  1. Den kåpekommentaren blir som da jeg forrige helg serverte hjemmelaget asiatisk fiskesuppe. Ungene, både våre egne og de på besøk mente den var kjempegod, men ingen av dem spiste egnetlig noe som helst....

    Ellers så får amn si at ut fra bildene så har dere hatt en super helg. Håper du også får en fin uke..

    SvarSlett
  2. Jadda, og i dag snør det, i alle fall her jeg bor! Men vi går mot vår, helt definitivt! Supert for en med dårlige bein og krykke Ikke så gammel, men med et handicap), og i tillegg hodet under armen og armen i bind.. :-) (Håndleddsbrudd, men jeg VIL på smøyd-kurs, så vær så snill å svare meg på det, har sendt mail! Salongbordet nærmest skriker etter en løper i smøyg! Egendesignet sådan, så bare det er sagt! Det skal jeg få til, nemlig! Bare jeg lærer meg teknikken! Hilsen Astrid, full av galgenhumor og guts

    SvarSlett