lørdag 5. mars 2011

skidager


Kyrkjelydens skisundag ble arrangert hvert år i Barndommens dal. Runde på runde ble tilbakelagt, hopp ble begått med variabel ynde og spenst og hinderløyper med innlagte krypeetapper med ski var en sikker vinner når foreldre skulle til pers. Etterpå vanket det boller og saft og alle var enige om at det hadde vært en fin dag.
Tilhørigheten til en menighet er ikke fullt så sterk her i huset...Men skilek er morsomt uansett. Og selv om ikke alle har anlegg eller ambisjoner om å bli vm-deltakende gullgrossister er det stas med medaljer.
Og om det blir lovsang i løypene i dag så skyldes nok det gode nyheter fra Holmenkollen og ikke fra oven.

3 kommentarer:

  1. det er artig å gå på ski og det er artig å se VM på tv:)
    Nyt helga:)

    Klem Trine:)

    SvarSlett
  2. Grattis med ny og fancy header! Har hatt noen bloggfrie dager, og leser rundt omkring til øyet blir stort og vått (eller kanskje ikke så vått, da, men..)
    Likte medaljene, sånne har faktisk jeg mekka noen ganger også - jeg er flink til å delegere - får svigerfar til å lage "treskiver", får foreldre til å tvinne garn, og får noen med vakker skrift til å skrive på medaljene. Eller så overtaler jeg en stakkar til å svi inn skriften. Men ungene synes det er stas med medaljer!
    Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  3. Trine: Enig. LItt av hvert, og flinke trøndere. da er vi fornøyd!
    Pia: jeg ble tildelt oppgaven ettersom enkelte andre arrangører har mye annet å styre med for tiden.Og siden dette skjedde kort tid før rennstart ble det slik denne gangen. jeg satser på høyere grad av kalligrafi neste gang.

    SvarSlett