tirsdag 22. mars 2011

I love your blog

Det er alltid stas med godord, og å bli nevnt av andre bloggere og få utmerkelser er ekstra stas. For det ehdner man lurer på hvorfor det brukes tid på dette, og da kan en award, en link eller annen hyggelig omtale være en ekstra inspirasjon til å skrive viedere.
For en stund siden gav Mammadamen følgende award til Fru Storlien, og før man i det hele tatt fikk somlet seg til å svare og videresende, kom jammen samme hyggelige utmerkelse fra hagen på hytta!
Disse damene synes Fru Storlien er en fin blogg, de utfordrer meg til å svare på ti spørsmål og så skal stafettpinnen videre.







1. Hvorfor startet du å blogge:
Jeg hadde lest andre blogger en stund, og hadde lyst til å prøve selv. Dessuten ønsker jeg å skrive, og i hverdagen er det lite plass for den slags. Møtereferat og fakturaer er ikke definert som morsom skriving!
2. Hvilke blogger følger du?
Det er ganske variert. Jeg holdt meg en stund ganske slavisk til håndarbeidsblogger, men etter hvert ble det ganske så allsidig, noe som også gjenspeiler seg i bloggrollen her ved siden av.
3. Hva er ditt favoritt make up-merke?
Eh, her er jeg ikke spesielt trofast. Jeg liker Helena Rubinstein, men om det skyldes farger og kvalitet eller en fantastisk spennende biografi jeg leste om damen er jeg faktisk ikke helt sikker på.
4. Hva er ditt favoritt klesmerke?
Her er det selvsagt en viss avstand mellom hva jeg liker aller best, og hva jeg faktisk kler meg i! Jeg kjøper klær jeg liker, har de lenge og kler meg like gjerne med lopper som med motetopper. Men om jeg kunne valgt på øverste hylle, da hadde jeg nok kledd meg i italiensk mote. Pucci, Prada og Missoni ville gjort meg materielt lykkelig. Og Marc Jacobs...
5. Hva er ditt må-ha make up-produkt?
Svart mascara. Ser lett falmet ut uten.
6. Hva er din favorittfarge?
Oransje, uten tvil. Men siden jeg har fått mye lysere hår med årene, styrer jeg unna oransje mot ansiktet og holde meg til fiolett, isblå og andre kaldere farger.
7. Hva er din favorittparfyme?
Mirto di Panarea fra Aqua di Parma. God lukt som ble kjøpt i en bittelite parfymeri i Positano.
8. Hva er din favorittfilm?
The Commitments er høyt på lista! Den første filmen jeg så med Høvdingen, og senere så vi den om igjen og om igjen når den gikk på rock Cinema på Rockefeller. Og Anja Breiens kortfilm " Å se en båt med seil". Fin film, og han kjekke som spiller hovedrollen og gjør sin første og sikkert siste filmrolle, er far i Barndommens dal. 
9. Hvilket land vil du besøke, og hvorfor?
Vietnam! Der har jeg aldri vært, men det er en drøm jeg håper blir virkelig. Og Italia. Dit vil jeg alltid tilbake. Når jeg blir pensjonist skal jeg gå på pensjonistkurs på dagtid, lære meg italiensk og bo deler av året i en søvnig italiensk småby og være la donna norvegese.
10. Vil du noengang skrive en bok?
Nå har det vist seg at det å skrive en bok er atskillig enklere enn å få utgitt en bok. Vi satser på mer oppdatering på den fronten etterhvert!

Og så, de ti jeg synes fortjener en slik utmerkelse! 
9. Mia i Myra
10. Alt Godt 

Noen har fått den før, men det får så være. De fortjener det!

5 kommentarer:

  1. Hei du! Tusen, tusen takk for hyggelig utmerkelse! Det var veldig gøy - første gang jeg har fått noe sånt. Supert at noen setter pris på det jeg gjør! Jeg er stadig vekk innom bloggen og koser meg med dine betraktninger. Skulle jeg en dag bestemme meg for at jeg vil ha bunad så vet jeg hvor jeg skal gå :-)
    Og gratulerer med utmerkelser selv!

    SvarSlett
  2. Tusen takk for utmerkelsen, fruStorlien! Det er hyggelig at du liker flinke pike :) Ønsker deg en god helg.

    SvarSlett
  3. Takk for dette, det set eg stor pris på! :D

    SvarSlett
  4. Tusen takk for award!!! Veldig koselig. Og det setter jeg pris på. Så lekker hårfrisyre du har fått deg!!! Klem og god helg

    SvarSlett