onsdag 1. august 2018

sol og sommer


                                  


Sommer i Sjodalen



I dag så jeg på facebook at en bonde annonserte selvplukk av plommer ettersom avlingen grunnet tørken var blitt to millimeter for liten til at grossisten ville ta imot. Da kjente jeg at nei, jeg kan faktisk ikke skrive at dette har vært en enestående fantastisk sommer. For selv om jeg har nytt dag etter dag med sol fra skyfri himmel, bading i fjellvann, turer i terreng som vanligvis er myrlendt og fullt av mygg, krekling som er moden lenge før tiden, muligheten til å faktisk stå stille i utedusjen å hytta ( vann rett fra bekken) og å kunne gå i joggesko og ikke trenge pakke ned klær for all slags vær så har det ikke vært en fin sommer. At jeg personlig ikke merker mer enn en svidd plen og noen inntørka stauder gjør ikke denne sommeren enestående flott og fantastisk og jeg håper det blir mange år til vi opplever en slik sommer igjen.





Men når det nå først skulle bli så aldeles hinsides varmt så må jeg jo si at det har vært en flott ferie, og så får dere være takknemlige for at det eneste badebildet som blir postet her er av den med mest pels i familien. Vi andre lever svært godt uten samme grad av dokumentasjon .



Etter ren kommer regnbue, og så kom jammen sola for fullt igjen og vips dampet det av lyngen og alle lukter ble enda sterkere og søya med de tre lammene trippet forbi igjen og Laika fikk totalt sammenbrudd igjen for sauer er og blir skumle krek og nesten like fryktinngytende som kuer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar