torsdag 2. august 2018

Sommerens strikkeprosjekt



  

Jeg innser at sommerens strikkeprosjekt burde vært av florlett lin eller sval bomull, ikke ull. Men det er
A. lett å se i ettertid for ærlig talt, hvem kunne vite at det skulle bli så varmt
og
B. materialer som ikke finnes i mitt rikholdige utvalg av restegarn/bomkjøp/garn-kjøpt-fordi-det-er-fint-men-dyrt-slik-at-jeg-bare-kjøper-en-bunt-og-dermed-ikke-har-nok-til-å-strikke-noe-som-helst.

Og selv om jeg strikket litt ute, i solveggen, pakket jeg bort strikketøyet etter å ha strikket ( og tatt ) samme omgang fire ganger og garnet begynte å tove seg og føltes omtrent like medgjørlig som tankene i mitt varme hode. Men til tross for varme dager og varm ull har Dots vokst jevnt og trutt og jeg skal straks begynne å felle til halsen. Etter det skal det strikkes knappestolper og halskant og så er jeg godt forberedt på kjølige tider. Og ja, finne knapper og feste tråder og litt sånn småplukk...
Ok, jeg tror ikke jeg blir ferdig denne uka.

Og så gjorde jeg ferdig enda en perlelue til nyfødt. Selv om vi ikke lenger er i generasjonen som får barn er det kjekt å ha små barselgaver liggende, og selv om jeg antagelig ikke blir bestemor på en god stund er jeg ihvertfall grandtante til fem stykker hittil. Fint ord ikke sant - grandtante. Det høres så verdig og voksent ut. Briller og grått hår - akkurat som meg:)

                                  

Har du lyst til å strikke med perler? Her er link til et blogginnlegg om hvordan jeg får små perler inn på ullgarn

Status på slanking av garnlager får vi komme tilbake til. Reduksjonen er fremdeles ikke direkte iøynefallende og problemet er at det er lite av hver farge og hver kvalitet, så jeg må sortere etter pinnetykkelse og legge en seriøs slagplan. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar