tirsdag 22. mai 2018

Pinse



  

Hmmm, er det flere som merker at det er bittelitt trått å komme i gang i dag? Jeg tok fri på fredag, og har hatt en real langhelg i Barndommens dal og på hytta.  Vi har sett på gamle skatter ( seriøst,  jeg samlet på alt mulig da jeg var liten) og konstatert at suvenirene var hakket finere før i tiden. Og så har vi sett gjennom en del bokhyller og konstatert at en og annen barnebok var hakket mer realistisk før i tiden. Indeni og udenpå er ihvertfall mer enn klar nok. Her overlates lite til fantasien.

Lørdag oppdaget jeg at jeg ikke hadde sydd et sting siden onsdag. Det vil si at ingen i familien hadde en eneste løs hekte om morgenen 17.mai, noe som er fint og flott, men jeg fikk øyeblikkelig abstinenser. Heldigvis hadde jeg puttet et broderi i bagen så jeg var berget. Rart det der, hvordan man tror det skal være så deilig å ikke gjøre noe som helst som minner om jobb og så plutselig bare må du få sving på nåla likevel.



Og selvsagt, ut og fyre bål mens bikkja grøfter rundt og snuser og snøfter et sted utenfor bilderammen. At i alt - herlig helg. Og nå , jobb.


ha en fin dag:) 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar