søndag 19. juni 2016

Ut på tur




Her forleden skulle jeg på dagstur, tur-retur med tog. 
Jeg satte meg på toget, plasserte håndvesken på fanget, la hendene pent over veska og lukket øynene et sekund. Trodde jeg. 
Jaja, jeg våknet etter halvannen time med stiv nakke og en beklemmende følelse av å ha enten snorket eller smattet ( eller begge deler)
Heldigvis rakk jeg å drikke litt kaffe før det var skifte til det velkjente fenomenet buss-for-tog.
Returen derimot gikk strålende, med bok, broderi og null buss-for-tog.


Jeg er ikke så veldig flink til å ta tog. Det er altfor lett å sette seg i bilen og kjøre fra a til å og tilbake igjen. Men du altså, så godt det er å bare bli transportert innimellom, bare sitte der med håndarbeid, eller bok. Eller rett og slett bare vinkle hodet bakover og dorme seg oppover landet. 
Jo, jeg tror jeg skal bli litt flinkere til å reise kollektivt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar