fredag 13. juni 2014

I vår hage



                 


                


Vi flyttet inn i et hus i en hage som skulle stykkes opp til nye tomter med nye hus. Hagen var fin og overgrodd og ble fullstendig rasert under byggingen av nye hus.
Det eneste som er igjen av den opprinnelige beplantningen er kastanjetreet med de overhodet-ikke-spiselige kastanjene.

Det er langt igjen, men det hjelper seg. Nå har vi nelliker, pioner ( peoner?), løytnantshjerter og løvetann. Vi har syriner, rhodondendron og et sammentapet plommetre ( kombinasjonen fotballglede og ungtrær er ikke ideell). Vi har staudeleksikon og enkelte følger Claus Dalby på instagram.

Og heldigvis er det en mor i Barndommens dal som bidrar, ikke bare med gode råd om hagestell, sammensetninger og blomsters hardførhet, men også med planter. Ved nærmere ettertanke er det vel der hovedårsaken til at vi har opptil flere blomsterbed ligger.


PS.
Med jevne mellomrom har vi også en sønn som sirkler rundt i hagen, rundt og rundt, med gressklipper. Det er absolutt mange fordeler ved det at ungene vokser til.

2 kommentarer:

  1. Åh, jeg ønsker meg peoner i hagen :-) Men har ingen fornuftig plass å ha dem :-(

    SvarSlett
  2. På min facebookside har jeg lansert et lett omskrevet slagord: A flower a day keeps the doctor away! Og så poster jeg et blomsterbilde hver dag, som jeg selv har fotografert. I dag var det rosa silkepeoner, men i vase på bordet, har dessverre ingen hage! Hilsen Astrid

    SvarSlett