mandag 23. juni 2014

Dag en, kreativ sommeruke

Tyve unger fordelt på to grupper, hvorav bare en måtte bytte fra grønn til grå. Nye venner, gledelige gjensyn og avtaler om å bli med hjem en dag.
Dagens ene aktivitet er å strikke slange.
Dette er ideelt fordi en slange kan være kort eller lang, tjukk eller tynn. Den kan ha striper eller være ensfarget. Den kan rett og slett tilpasses den enkeltes ambisjonsnivå.
Bilder kommer senere

Og den andre:
Trykke motiv på stoff og sy sammen med saueskinn til liten pute.
Her er det flere mulige utfordringer; nøyaktighet når du trykker, jevne sting, tråd gjennom nåløye, seigt skinn og ømme fingertupper.

Slik er det - det veksler mellom aktiviteter av ulik varighet. Noen blir vi ferdige med på en økt, andre er fine å ta fram igjen mellom andre aktiviteter.
I morgen skal vi gjøre noe helt annet. Batikk blant annet. Og litt spikring. Og kanskje må vi male.
jeg tror det også blir en finfin dag.


 

Og forresten - ha en strålende Jonsokkveld! 


2 kommentarer:

  1. Ha ha fru Storlien ... Nå måtte jeg ut å Google litt ... Jonsok du lissom ... Men jammen har du rett - st.hans og jonsok er midtsommer - da lærte jeg litt i dag også :-) fin blogg du har ... Ligger på leselisten min og koser meg med alle dine betraktninger ... Kos deg med alle barna denne uken :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, og ja jeg koser meg.
      Så bra at du googlet - jeg har bestemt meg for å ta Jonsok tilbake. Det er et fint navn på en fin dag og det er navnet jeg er vant til fra "hjemme".

      Slett