lørdag 7. juni 2014

en motivasjon

"Nå har jeg fulgt med på siden din lenge, og lært både det ene og det andre. Så stod jeg her i går med nyinnkjøpt bomullstoff til skjorte til helgestakk fra Hallingdal. Klippingen gikk sånn noenlunde greit. Klippeskjema hadde litt vel knappe mål syntes jeg som er en vanlig 38 str. Tok derfor min Østtelemark- skjorte som klippemal. Så- hvordan få pene rynker rundt håndleddene? Voila! Fru Storlien har svaret! Nå er rynketråd på plass, symaskinen og strykejernet beredt, så nå kan det bli helg slik at jeg kan komme i gang. Da gjenstår bare å sy sammen livet, sy stakken (jada, jeg skal huske å ringe etc.) Der er også rynketråden på plass, fin beskrivelse funnet hos deg! Gleder meg til Helgestakken er ferdig! Det blir min første 100% egenproduserte bunad. Har brodert fire andre før, men aldri montert. Skal i gang med Øst- Telemark nr. 2 i løpet av sommeren. Tviler på at jeg begir meg ut på den monteringsjobben. 
Uansett, kjempefin denne siden din (har sagt det før). En fryd å følge med!"

lagt inn av Christin, 5.juni 2014

Slike kommentarer er vanvittig hyggelige å få!
jeg blogger jo ikke om shampoo og såpe, du får ingen tips om barbering eller løshår her. Ergo - det blir ikke så mange kommentarer av typen søta, hot mama, ohlala eller andre smile-til-speilet-og-klappe-i-hendene-kommentarer.
Jeg er ingen kul fashionista. Jeg er meg selv, en ganske traust bunadnerd.
Og jeg blir superduperfornøyd og motivert av å få slike kommentarer.

 Takk! 
Og god helg! 

2 kommentarer:

  1. Nå, jeg tenkte jeg burde si fra at du har inspirert meg også. Ikke til å brodere eller montere selv, men til å bestemme meg for å få sydd om min egen bunad. Den er sydd til en formor med helt annen høyde og kroppsfasong, og selv om et familiemedlem har lagt den opp i lengden, sitter den ikke pent. Det kan være én av grunnene til at jeg aldri har følt meg vel i den og ikke bruker den, tenker jeg.

    Og så skal jeg få fikset opp sølvet mitt, i uvitenhet har jeg brukt sterkt pussemiddel og fjernet oksideringene som skulle ha vært der. Og så vil jeg bruke søljene til pynt også når jeg ikke bruker bunaden. Det er arvesølv med historie som gjør meg glad.

    Det kan nok ta litt tid før jeg får gjort dette, for det er andre ting som haster mer økonomisk, men bestemmelsen har jeg tatt etter å ha lest bloggen din igjen de siste måndene. Så vet du det!

    SvarSlett
  2. Sånne kommentarer er gull verdt! Og vel fortjent til deg også.

    SvarSlett