torsdag 14. april 2011

utakknemlighet

Det er ikke lett å være alle til lags. Jeg strekker meg hit og dit, jeg varmer opp senger og prøvesmaker mat.
Jeg sitter tett inntil gjester slik at de skal føle seg ivaretatt, og jeg legger hele min sjel i å være snill og god. Nå har jeg en god stund hørt storebror snakke om en padde han ønsker seg. Padde, padde, padde. En eller to. I dag fant jeg faktisk en padde da vi gikk morgentur. Stille og forsagt satt den på brosteinene ved trappa og ventet på noe vidunderlig.
Padde til bror tenkte jeg, og snappet den med meg.
Tenk, de ville ikke en gang ta bilde av denne gave jeg ville skjenke min sjelevenn. Ut, ut, ut skrek matmor.

Jeg er tross alt bare en liten hund. De kan da ikke forvente at jeg vet hva en IPad er?

7 kommentarer:

  1. ja, disse menneskene, altså:) Vet du i forrige uke da matmor og jeg var oppi skogen, kjente jeg ei liflig duft:) Jeg var løs og sprang mot herligheten:) Og hva fant jeg, jo en ganske fersk menneskebæsj:) Først spiste jeg til jeg ble mett, så rulla jeg meg i restene:) Glad og fornøyd sprang jeg etter matmor, jeg var ganske så fornøyd med meg selv, må vite:) Du skulle sett ansiktet hennes, fnis, hun hadde DET rare ansiktsuttrykket, også kom det rare lyder fra munnen hennes mens hun bøyde seg i en bølgebevegelse framover:) HMMMF:)Da vi kom hjem ,etter en utrivelig hjemtur, hun var sur nemlig:(, tappa hun vann og hadde i hundeshampo og etter vask og skrubb, spyla hun meg:) Det var ikke godt altså, kaldt var det og jeg klynka....mye. Men hun ga seg ikke, var streng og bestemt i bevegelsene, skjønner ikke hva som feiler den dama?Ingen i familien kosa med meg på flere dager og ikke fikk jeg komme opp i sofaen heller:( Og i går tok hun meg med til en hundevaskemaskin på TAM, ei dame tok fram en slange, ut kom det vann og shampo, etter vask skyll, balsamering og tørk, lukta det bare våt hund:) Matmor er fornøyd nå, men løs blir det nok lenge til jeg får være;(
    Har fått mye kos nå da:))))
    Padde må de da være glad for å få:) Kan ikke forstå hvorfor menneskene er sååå pinglete jeg heller:) Trives i sola du, det gjør jeg også:) Jeg må nok ha mer enn et stort pizzafat jeg for å snurre med sola:) Har du noe forslag?:)

    Sleik til deg fra Kira:)Voff-voff

    SvarSlett
  2. Vidunderlig beskrevet i ord! Gode tanker til matmor og hennes trofaste venn, med ønske om en god helg (snart).

    SvarSlett
  3. Fantastisk! Vi mennesker er ganske teite iblant.

    Fast leser, men dårlig til å kommentere, dessverre.

    Ha en fin dag. :)

    SvarSlett
  4. Vår firbente hilser. Hun trodde det bare var hun som lette etter solstripene inni huset.

    SvarSlett
  5. Lystige Laika, du har ikke skjønt det.... Når de tobeinte ser veeldig på tv-en, da sniker jeg opp på fanget deres og der er det varmt og godt. Men når de leser avisa blir det trangt om plassen.
    Skal leite etter snurrbrett til deg, brukthandelen nede i sandvika skal inspiseres. Har ikke han surIpaden et avdanka bråkebrett, sånn m små hjul og bråååker fryktelig når de suser forbi. Det hadde vært enkelt i flytte på, med et tyggebein som brems.
    Hilsen
    Tommy the Poodle

    SvarSlett
  6. Kira: Matmor ble ganske uvel her også...Dette er skrekken over all skrekk - å få en stinkende bikkje hjem.
    Embla: Takk! Og god helg til deg også!
    Detlangehvite huset: Men veldig hyggelig at du er innom og leser:)
    BestemorsHage: Jeg tror alle hunder leter etter solstriper. Jeg skjønner de godt.
    Tommy: Matmor har også vært i den butikken! De har et og annet fint der. jeg liker best å ligge på sofaryggen bak matmor, da kan hun bruke meg som nakkestøtte og vi får kos begge to.

    SvarSlett