tirsdag 8. januar 2019

Stockholm calling





Godt nytt år og takk for det gamle ønskes dere trofaste blogglesere som holder ut med en noe ustadig blogger.  Jeg er ganske sikker på at 2019 blir et fint år, og at vi kommer til å dele mye moro i løpet av året.

Men aller først, når jeg omsider har kommet godt i gang med arbeidsåret, er det på tide med en liten tur. Vi er to venninner som skal til Stockholm og se på hemsløjd, William Morris-utstilling og
Nordiska museet.
Og så skal vi fika, og spise god mat og kjøpe strikkegarn slik at vi har strikketøy på togturen hjem igjen på søndag. Håndarbeid til Stockholm er klart, siden vi drar fra Oslo 05.56 fredag morgen blir det hverken tellesøm eller kniplingsstrikk ( og for ordens skyld, jeg er ikke akkurat noen morgenfugl så dette kan bli spennende)
Men så er det da det store spørsmålet, og siden jeg hadde enorm suksess og fikk masse fine Londontips i fjor prøver jeg meg igjen - har dere noen glitrende gode tips til fine ting å gjøre i Stockholm? Fine kafeer? Bra butikker for garn og broderi? Andre fantastiske butikker vi bør besøke?
Noen helt enestående utstillinger?

PS.
Skal få hamret sammen en liten kavalkade over fjoråret. 2018 var på mange måter et veldig fint år, men det er nå en gang sånn at det fine overskygges av det triste og siden jeg fremdeles roper på Laika hver gang jeg låser meg inn i tomt hus har 2018  blitt året hun døde. Derfor må jeg for min egen del sette meg ned og se på at det også skjedde masse, masse fint.

2 kommentarer:

  1. Jeg har ikke vært i Stockholm ennå, men jeg håper det skjer snart, og så
    jeg gleder meg til rapporten din. Og takk allerede nå - jeg googled til William Morris -
    DRØMMEN :-)) Det vil være fantastisk for deg.
    Hilsen fra Viola og jeg ønsker deg et riktig fint 2019. Jeg er glad for å lese på bloggen din.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for hyggelig kommentar, og godt nytt år til deg også:)

      Slett