torsdag 24. januar 2019

lag på lag


I Barndommens dal hadde vi et leksikon, rødt med 23 bind, av den typen som nåtildags bare brukes for å flatpresse bringeduker og for å le av gamle landegrenser og ord som definitivt ikke brukes som politisk korrekte oppslagsord lenger. 
I dette leksikonet kunne jeg les eom Akropolis, og der var det også en todelt plansje av Akropolis før og nå. Med et enkelt grep kunne vi gå fra dagens triste steinsamling til antikkens fantastiske byggverk med rike utsmykninger.
I dag har jeg gått motsatt vei Gjennom seks bilder ser dere utviklingen fra påtegning til ferdig brodert blomst på livet til en Bolsøybunad.

   





 

Dette har vært et saktevoksende prosjekt, og i løpet av noen måneder skal den gå fra flate stoffstykker til ferdig bunad. Det gleder jeg meg til.








3 kommentarer:

  1. Svar
    1. Jeg har Vågstrandsbunad, over 60 år gammel.https://www.norskflid.no/fileshare/cache/850_850_True_True_1_30_0_85__fileshare_filarkivroot_Bunad_More%20og%20romsdal_Vaagstrandbunad_Vagstrand_helfigur_jpg.jpg
      Arvet og sydd av bestemor. Den er fryktelig slitt, men jeg har ett hjerteforhold til den!

      Slett