mandag 14. januar 2019

Opplev ullbroderiets gleder



I dag starter årets kurssesong med kveldskurs i brodering og montering av bunad, og mandag om en uke starter dagkurset med samme innhold. Jeg har ikke lagt ut noe innlegg om disse kursene ettersom de var fulltegnet før jul. 
Derimot tenkte jeg å nevne at det er et par ledige plasser på kurset Innføring i ullbroderi i Asker husflidslag 26. - 27.januar.


Her får du prøvd deg på en del av de teknikkene som dukker opp på mange bunader; plattsøm, sjattersøm, grunnsøm, kontursting, franske knuter, kjedesting og leggsøm
I tillegg dukker det gjerne opp et sting eller to underveis også, litt avhengig av hva deltakerne spør om. 
Noen kommer med bunad som en langsiktig plan, andre har bare lyst til å brodere. 



Bildene er fra tidligere kurs. 
Ettersom kopiering av andres bunader er en uting og burde vært strengt forbudt og bøtelagt og rettslig forfulgt til tross for manglende rettssikkerhet jobber jeg ikke med spesifikke bunader på dette kurset. Dere vil likevel kunne kjenne igjen elementer og underveis vil jeg for eksempel nevne at
dette finner dere blant annet på bunader fra Follo, Gudbrandsdalen og Romerike
eller
dette er veldig vanlig i Telemark

Interessert?
Send en epost til post@askerhusflid.no og meld deg på da vel.


PS.
jeg har et intensivkurs i bunadbroderi i Oslo 9.- 10.februar, men pr. i dag er også det fulltegnet.
På Intensivkurs i montering av bunad, også det i Oslo, er det ledige plasser.
Her stiller du med egen materialpakke, søømveiledning, symaskin og sysaker og får hjelp til det du trenger hjelp til







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar