mandag 13. mars 2017

Spare, spare, lenge skal det vare


For et år siden var Queenie og jeg i Paris og i brodeributikken Maison Sajou ( det sistnevnte var mitt forslag). Jeg tok masse bilder, snakket med madame og solgte en liten artikkel til Familien om denne og andre brodeributikker i Paris. Selvsagt handlet jeg litt også, det er tross alt vilt uhøflig å komme inn et sted, ta masse bilder, stille spørsmål om dette og hint og så bare gå igjen. Men altså, trådsnellene står i bokhylla og jeg ser på dem hver dag. Rød og blå lin, syrlig gulgrønn silke. Nå må jeg snart finne på noe å bruke saligheten til. Ellers ender jeg vel som Ingerid Sletten...



Det er egentlig en uvane det der med å spare og spare på denne måten...det kommer sikkert ikke noen bedre anledning neste år heller, og før det går enda et år har jeg vel rukket å kjøpe flere fine sneller med blanke tråder og så baller det på seg.


Sånn så artikkelen ut ( den stod i fjor høst en gang)
For en butikk, knall oransje utenpå  og proppfulle hyller inne, det kan jo ikke bli stort bedre. 






2 kommentarer:

  1. Wow! Der skulle jeg gjerne ha vært innom en tur! Farget lintråd får man vel knapt nok tak i her hjemme? Monogram ser jeg for meg at man kunne bruke tråden til! Fin uke til deg! Klem Cathrine :-)

    SvarSlett