onsdag 29. mars 2017

Slutten av sesongen


Denne uka har jeg avsluttet tre kurs i bunadsøm, to dagkurs og et kveldskurs. Noen ble hel ferdige, noen kom så langt de skulle og noen har fremdeles et og annet igjen før de når målet.

Det passer meg bra å ha slike generelle kurs, jeg trives med den allsidigheten som kommer helt naturlig når de aller fleste holder på med hvert sitt prosjekt og i sitt eget tempo.  Noen har gått mange kurs og har allerede satt seg på liste til høsten og andre er ferdige med sin arbeidsoppgave.

Jeg synes alltid det er helt fantastisk rett etter at kurssesongen er over, jeg nyter frihet og fritid og vurderer seriøst å kutte ned på antall kurs...Og så går det noen uker og så er jeg i gang igjen; planlegger nye kurs, fyller kalenderen og gleder meg til enda en sesong.
Nå er det ikke så lenge til neste kurs, jeg reiser til Rauland på søndag for å undervise på Modul3, sting og broderi på Bunadopplæringa. Men etter det er det rolig, på kursfronten altså, i noen månder.
Det tror jeg blir fint, det er tross alt høysesong for omsøm av bunader.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar